نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 11:12

پژوهشگر تاریخ: هویت تروریستی رژیم صهیونیستی برای مردم جهان شناخته شده است

وحید خضاب، پژوهشگر مطالعات تاریخ و منطقه گفت: هویت تروریستی رژیم صهیونیستی برای بسیاری از مردم جهان شناخته شده است. بعد از عملیات طوفان‌الاقصی، باوجود فضاسازی‌های اسرائیل علیه فلسطین، مردم جهان، حتی در اروپا از فلسطین دفاع کردند.

وحید خضاب، نویسنده، مترجم و پژوهشگر مطالعات تاریخ و منطقه درباره کتاب «تو زودتر بکش!» که درباره تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی است، به خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایلی که موجب شد انگیزه پیدا کنم برای ترجمه کتاب «تو زودتر بکش» این بود که اثر مذکور بهتر از هر منبع دیگری موضوع «تروریسم دولتی» رژیم صهیونیستی را با توجه به گفته‌های مسئولین امنیتی، نظامی و عملیاتی اسرائیل ثابت می‌کند.

اهمیت کتاب تو زودتر بکش!

وی افزود: در این کتاب ده‌ها عملیات به شکل جزئی و ده‌ها عملیات دیگر به شکل کلی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند. در این کتاب ما می‌فهمیم که تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی، از مهم‌ترین روش‌ها و استراتژی‌های اسرائیل برای مقابله با بخش قابل توجهی از مخالفان خود است.درباره اهمیت این کتاب باید یک تفکیک بین فضای انگلیسی‌زبان و فارسی‌زبان قائل شد.

روایت دشمن از ترورهای خودش

این پژوهشگر ادامه داد: در بحث خود انگلیسی‌زبانان این کتاب منبع قابل توجهی است که در آن موضوع تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد. گرچه این کتاب در پی توجیه این عملیات‌های ترور است، اما به هر صورت در آن وجه تروریستی بودن رژیم صهیونیستی به نوعی نمایان است. در بخش فارسی‌زبان، شاید این اثر از وجوه مختلفی اهمیت داشته باشد. یکی از آن‌ها همان بحث اثبات تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی از زبان مسئولین این نظام غاصب است. در وهله بعدی کتاب تو زودتر بکش، به ما کمک می‌کند تا روایت دشمن را از اعمال‌اش درک و فهم کنیم و خلل و نقاط ضعف آن را به خوبی بشناسیم. ما گرچه روایت جبهه مقاومت و فلسطین را درباره تروریسم صهیونیستی شنیده بودیم، اما نیاز است که روایت دشمن را هم در این زمینه شناسایی کنیم و آن را به خدمت خود درآوریم. مسأله مهم دیگر این کتاب آن است که نشان می‌دهد روایت چگونه تبدیل به یک سند تاریخی می‌شود و مخاطب را برای کشف زوایای مختلف یاری می‌رساند.

 هویت تروریستی رژیم صهیونیستی برای بسیاری از مردم جهان شناخته شده است

خضاب در پایان گفت: هویت تروریستی رژیم صهیونیستی برای بسیاری از مردم جهان شناخته شده است و مردم کشورهای هم‌بلوک اسرائیل هم نگاه منفی‌ای نسبت به این رژیم دارند، گرچه دولت‌ها در پی سانسور و مخفی کردن حقایق و این هویت خشن رژیم صهیونیستی هستند. به طور مثال اسرائیل خیلی تلاش کرده و می‌کند تا این عملیات طوفان‌الاقصی را ۱۱ سپتامبر دوم نمایان کند، اما بر خلاف خواسته آن‌ها، مردم کشورهای مختلف و حتی مردم کشورهای اروپایی در دفاع از فلسطین به خیابان‌ها آمدند و ضد رژیم صهیونیستی شعار دادند. این نشان‌دهنده ماهیت تروریستی اسرائیل است که امروزه برای مردم جهان شناخته شده. درصورتیکه مردم در ۱۱ سپتامبر برای دفاع از القاعده بیرون نیامدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538429

مهمترین اخبار ایران و جهان: