نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 09:56

سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیاردی صندوق پژوهش، روی ۴محصول گیاهان دارویی

صندوق پژوهش و فناوری استان البرز در راستای تولید چهار محصول گیاهان دارویی قرارداد سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی با پژوهشکده گیاهان دارویی کشور منعقد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن مسلمی نایینی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور، در آیین انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری استان البرز که در محل این صندوق در کرج برگزار شد، گفت: بخش خصوصی ظرفیت بالایی در کشور دارد ولی متاسفانه کمتر از آن استفاده می شود که خسارتی برای کشور به شمار می‌رود.

نایینی با بیان اینکه در دیگر کشورها شرکت‌های بخش خصوصی در تعامل با همدیگر بوده و هم افزایی دارند، افزود: در این کشورها دولت به جای اینکه خودش این امور را در دست بگیرد بر اجرای امور نظارت دارد زیرا بخش خصوصی ضمن داشتن ایده های بزرگ، مدیران موفقی دارد.

وی با اشاره به اینکه حتی تعدادی از فعالان بخش خصوصی از دست فروشی به این جایگاه بالا دست پیدا کردند، اظهار کرد: این کار بدون فکر، ایده، طرح و برنامه ممکن نیست و ما باید از ایده ها و نظرات آن‌ها در حوزه‌های مختلف تجاری سازی و تحقیقاتی هم استفاده کنیم و بتوانیم اصلاحات خوب و پیشرفت‌هایی ایجاد کنیم.

۴۰ پروژه نیمه تمام جهاد دانشگاهی در انتظار کمک بخش خصوصی

نایینی با بیان اینکه درزمان حاضر جهاد دانشگاهی بیش از ۴۰ طرح و پروژه ناتمام دارد، گفت: این پروژه‌های نیمه تمام افزون بر دارایی مکان ، ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز دارایی علمی دارند که ما به تنهایی نمی توانیم این پروژه ها را به سرانجام برسانیم و بایستی از بخش خصوصی کمک بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه دولت هم حدود ۲۵درصد به ما کمک می‌کند ولی بیش از این مقدار کمک نمی‌کند، افزود: به همین جهت ما باید به سمت بخش خصوصی برویم و از ظرفیت بالایی که در کشور است بیشتر استفاده کنیم.

ایران در کنار اقتدار نظامی بایستی اقتدار اقتصادی داشته باشد

رییس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز نیز در این آیین با بیان اینکه صندوق البرز یک جریانی خلق کرده است، گفت: برای نخستین در سطح کشور بخش خصوصی در کنار یک نهاد حاکمیتی غیردولتی قرار می گیرد که از توانمندی وظرفیت یکدیگر به صورت هم افزایی استفاده می‌کنند.

حسن محمدعلیزاده افزود: اگر این نهال رشد کند و به عرضه ظهور برسد می‌تواند به عنوان نمونه در جاهای دیگر مطرح شود و فرمایشات رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند «توسعه در کنار بخش خصوصی» تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: در این مدت ۲ سالی که ما در بخش خصوصی حضور داشتیم یک نوع خلا دیده می‌شود که ما از آن ها بی خبر بودیم و بخش دولتی هم از ظرفیت بخش خصوصی بی خبر بود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این خلا در قرارداد با پژوهشکده گیاهان دارویی رفع شد.

محمدعلیزاده با بیان اینکه اقتدار نظامی ایرن حرف اول را می زند، گفت: ولی باید اقتدار اقتصادی نیز داشته باشیم که اگر نداشته باشیم نمی توانیم این مسیر را ادامه دهیم زیرا دشمنان در کمین هستند و در این مسیر بخش خصوصی برای حفظ کیان مملکت و توسعه اقتصادی فعالیت می‌کند و باید به بخش خصوصی گفت که هر ایده ای در بحث سرمایه گذاری و تجاری سازی داشته باشید از شما حمایت می‌شود.

سرمایه‌گذاری صندوق البرز بر روی چهار داروی ضروری

رییس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با اشاره به سرمایه گذاری صندوق البرز بر روی چهار داروی کپسول ملیتروپیک، کپسول ایمپودتوکسین، کپسول لیورسیل و پودر سوپرپلنت لاغری که اهمیت بالایی در سلامت افراد جامعه دارد، گفت: این صندوق مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است و برنامه‌هایی برای صادرات این داروها به خارج از کشور نیز دارد.

وی افزود: آلزایمر یکی از بیماری‌هایی است که به ویژه در افراد مسن، منجر به ایجاد نگرانی در مورد افراد جامعه می‌شود از این رو صندوق البرز با سرمایه‌گذاری بر روی کپسول ملیتروپیک که برای کنترل آلزایمر و کاهش علائم تحریک‌پذیری به کار می رود سعی در کاهش این نگرانی‌ها در جامعه دارد.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر اعتیاد نیز یکی دیگر از بیماری‌های رایج در کشور است که به عنوان تهدیدی برای سلامت افراد کشور، خصوصا جوان‌ها به شمار می آید که کپسول ایمپودتوکسین با کاهش علائم ترک اعتیاد می‌تواند به افرادی که درگیر این بیماری هستند کمک کند تا ساده‌تر اعتیاد را کنار بگذارند.

محمدعلیزاده در خصوص کپسول لیورسیل نیز توضیح داد: این دارو با بهبود عملکرد کبد در آسیب‌های کبدی و کبد چرب و پودر سوپرپلنت لاغری با خاصیت کاهش وزن، چربی سوزی و کاهش اشتها نیز ۲ داروی دیگری هستند که مورد نیاز تعداد زیادی از بیماران در کشور هستند و صندوق البرز با سرمایه گذاری بر روی این داروها در تلاش است تا گامی مهم در بهبود سلامت افراد در کشور بردارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570029

مهمترین اخبار ایران و جهان: