نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 16:07

ستاد دائمی بزرگداشت روز چهارمحال و بختیاری تشکیل شود

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه باید ستاد دائمی بزرگداشت روز چهارمحال و بختیاری تشکیل شود، گفت: باید از ظرفیت این روز برای شناساندن هویت، توانمندی‌های طبیعی و انسانی استان به کشور استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به ویژگی‌های جامعه متمدن، گفت: معارف، معرفت، شناخت، دانش ، عمل به حسنات منجر به عمق بخشیدن به جامعه تمدنی می‌شود که باید این جامعه به هم پیوسته و در کنار هم با صلح و سازش در برابر نفاق و بیگانه مقاومت کنند و این لازمه یک جامعه متمدن است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ابعاد معنوی انقلاب، ادامه داد: باید روی مسائل معنوی انقلاب بیشتر از بقیه ابعاد تمرکز شود زیرا این یک انقلاب نبوی است و آگاهی، دانش و بینش انسان‌ها از اهداف اصلی انقلاب اسلامی اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: بی‌توجهی به برخی از ابعاد معنوی انقلاب موجب ضعف مسائل اقتصادی و ادا نشدن حق مردم در برخی موارد شده است که باید تلاش شود این نواقص مرتفع شود.

نکونام با اشاره به اهمیت ولایت فقیه در کشور، اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد، ولایت فقیه است، بعد از رحلت امام خمینی(ره) همه نگران حفظ جامعه بودند که چه کسی می‌تواند جای خالی ایشان را پر و کشور را حفظ کند.

وی با اشاره به نقش امدادهای الهی در حفظ انقلاب اسلامی، بیان کرد: بعد از رحلت امام خمینی(ره)، امدادهای الهی باعث شد تا از طریق مجلس خبرگان، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب شوند و مملکت حفظ شود.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: خود تحقیری یکی دیگر از مسائلی بود که  قبل از انقلاب کشور به شدت گرفتار آن بود، به گونه‌ای که ما فقط خود را مصرف‌کننده خوبی می‌دانستیم و توان تولید را نداشتیم اما امام خمینی(ره) و انقلاب، خودباوری را به ملت تزریق کردند و منجر به پیشرفت در بسیاری از مسائل از جمله علمی، پزشکی، فناوری و نظامی شده است.

وی با اشاره به ثبت ۲۰ بهمن به نام چهارمحال و بختیاری در تقویم رسمی کشور، تاکید کرد: مراحل مختلفی برای ثبت این روز انجام شده است که باید ستاد دائمی برای بزرگداشت این روز تشکیل شود.

نکونام اظهار داشت: روز چهارمحال و بختیاری باید زمینه وحدت و همدلی، جلب توجه مردم کشور و جهان، تقویت عزم و اراده برای رشد همه جانبه استان را فراهم کند.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت روز چهارمحال و بختیاری برای شناساندن هویت مردم، توانمندی‌های طبیعی و انسانی استان به کشور استفاده شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666173

مهمترین اخبار ایران و جهان: