نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 18:04

مکتب اسلام ناب، بزرگ‌راه عدالت است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: راه برگشت به خود را باید درمکتب اسلام ناب که بزرگ‌راه عدالت است جست چرا که می تواند همه کاروان بشری را در خود جای دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در نشست اعضای قرارگاه جهاد تبیین استان با تأکید بر اینکه نباید به صورت قطعات یدکی باشیم اظهارداشت: باید هدف مشخص شود و در ابتدای کار آنچه از نواقص گفته می شود مورد توجه قرار گیرد تا به هدف اصلی برسیم.

وی تصریح کرد: به خاطر ظلم در دنیا عرصه بر بشر تنگ شده اما می بینیم از شرق و غرب عالم آدرس عدالت را می طلبند و باور دارند که عدالت به معنای واقعی و اصلی آن که جایگاه انسانیت را برگرداند در مکتب انبیاء و خاتم الانبیاء (ص) و مکتب اهل بیت(ع) تجلی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: وقتی اسم از عدالت می شود سمبل عدالت برای همه دنیا امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)  است و وقتی مبارزه با ظلم مطرح می شود کربلا برای همه تداعی می شود.

 همچنین  وقتی از نجات سخن به میان می آید منظور منجی عالم حضرت ولی عصر(عج) است و این باور دنیا است.

عبادی بیان کرد: امروز حتی مردم کشورهای غربی علیه استعمارگرها و استعمارجویان به پا خواسته و حرف انقلاب را می زنند.

وی ادامه داد: امروز عدالت خواهی در دنیا موج می زند و کار شما امروز تحقق این امر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دنیا می خواهد از وحشی گری به سمت تمدنی برود که تنها تعریف آن در اسلام و دعوت انبیاء آمده است.

عبادی با بیان اینکه آنچه در فلسفه انبیا است و در مکتب اهل بیت تداعی یافته مسئله ولایت الله، ولایت عادل و معصوم بوده که به عنوان ام المسائل دین مطرح است، یادآور شد: اگر این اصل بر هم بخورد و ظالم جایگاهی در تشکیلات انسانی و اسلامی داشته باشد دیگر ظلم حد و اندازه ندارد.

وی گفت: تنها ولایت الله است که همه انسان ها را به یک چشم فضل و عدل می بیند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه راه برگشت به خود و مکتبی که اسلام ناب بوده بزرگراه عدالت است که می تواند تمام کاروان بشری را در خود جای دهد، خاطرنشان کرد: اما تنگ راه ها و پیچ و خم های ظلم هیچ گاه قادر به هدایت بشر نیستند.

پایان پیام/69027

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636429

مهمترین اخبار ایران و جهان: