نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 21:13

تشریح اقدامات استانداری قم در حوزه حجاب و عفاف

مدیرکل امور فرهنگی و زائرین استانداری قم آخرین اقدامات انجام شده استانداری در حوزه عفاف و حجاب را تشریح کرد.

صادق بیطرفان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، درخصوص آخرین اقدامات انجام شده توسط استانداری قم در حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: ابلاغیه‌ای از سوی وزارت کشور در حوزه عفاف و حجاب تهیه و ابلاغ شده است، این دستورالعمل‌ها مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به تمام دستگاه‌های اداری و اجرایی استان‌ها ابلاغ شده است. 

وی ادامه داد: این ابلاغیه شامل تعیین تکلیف و تشریح وظایف تمامی دستگاه‌ها، تنظیم دستورالعمل‌های فرهنگی و اجتماعی متناسب با شهر قم و ابلاغ به دستگاه‌های مختلف، انجام بازرسی‌های نامحسوس از تمامی دستگاه‌ها و پیگیری تخلفات، احیای شوراهای امر به معروف ادارات و دستگاه‌ها و مشخص کردن رابط عفاف و حجاب دستگاه، جلسات منظم با نمایندگان دستگاه‌ها و پیگیری تحقق مصوبات است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و زائرین استانداری قم تصریح کرد: در استان قم به عنوان شهر قیام و اقامه در قالب قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی با حضور و همراهی تمامی مسئولان استان در سطح عالی اقدامات مشترک و هماهنگ را اخیر انجام شده است.

وی اشاره کرد: در این قرارگاه کمیته‌هایی با محورهای مختلف تشکیل شده و با قوت مسائل استان را دنبال می‌کنند. علاوه بر آن‌ تولید محتواهای آموزشی و فرهنگی با حضور اساتید متخصص حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در استان قم برای استفاده در سطح ملی در دستور کار این قرارگاه است.

بیطرفان تاکید کرد: بخش دیگر اقدامات ما برخورد قانونی با متخلفین و قانون‌شکنان و معرفی به دستگاه قضاست، لازم به ذکر است مردم عزیز و ولایی استان قم می‌توانند گزارش‌های خود را به سامانه سجاد در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی و اقدام لازم صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و زائرین استانداری قم در پایان اشاره کرد: مطابق ابلاغیه وزارت کشور مسئول تامین موضوعات فرهنگی، عفاف و حجاب و... شهرداری‌ هر شهر است. در شهر قم اقدامات ایجابی مختلفی در قالب گروه‌های تبلیغی و امر به معروف در معابر و بوستان‌ها به صورت روزانه صورت می‌گیرد. البته برای افزایش این اقدامات نیازمند عزم و اراده جدی شهردار محترم قم هستیم.

پایان پیام/78030
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1285829

مهمترین اخبار ایران و جهان: