نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 19:49

اعتبارات استان بوشهر ۱۱۲ درصد افزایش یافت

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، اعتبارات استانی نسبت به سال قبل ۱۱۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم برای استان جذب اعتبارات ملی است که باید در این راستا از همه توان و ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۹ درصد اعتبارات عمرانی کشور در اختیار وزارتخانه‌ها است اضافه کرد: در استان بوشهر شاهد کار و تلاش جدی توسط مسئولان هستیم که باید با سرعت بیشتری نسبت به پیگیری پروژه‌ها اقدام شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تخصیص منابع مالی و اعتباری در استان بوشهر طی سال گذشته افزود: اعتبارات استانی با تلاش همگانی از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نسبت به سال قبل بیش از ۱۱۲ درصد افزایش یافته است.

ابلاغ مصوبات سفر

وی با اشاره به تخصیص و ابلاغ بخشی از اعتبارات مصوبات سفر دوم رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بخش دیگری در حال ابلاغ است که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت استان بوشهر دارد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه اعتبارات مصوبات سفر اول به استان ابلاغ شده است تصریح کرد: امسال منابع اعتباری قابل توجهی از بخش‌های مختلف برای تکمیل طرح‌های عمرانی تخصیص یافته و این در حالی است که باید از ظرفیت تبصره‌های اعتباری و جذب آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیر خم برنامه‌های مهمی تدوین شده است گفت: در ۱۰ روز دهه امامت و ولایت هر شب در یک شهرستان استان بوشهر ضمن واگذاری زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند به بالا مشمول قانون جوانی جمعیت، برنامه جشن ازدواج آسان با پخش مستقیم از سیمای مرکز بوشهر برگزار می‌شود.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام

محمدی‌زاده با تأکید بر توجه به تکمیل طرح‌های نیمه تمام در نقاط مختلف استان بوشهر اضافه کرد: طرح‌هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند با استفاده از اعتبارات تخصیصی تا هفته دولت تکمیل و افتتاح شود.

وی توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی را یکی دیگر از اولویت‌های استان دانست و بیان کرد: اعتبارات حوزه فرهنگی امسال افزایش قابل توجهی خواهد یافت و باید ضعف‌های فرهنگی شناسایی و برطرف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308873

مهمترین اخبار ایران و جهان: