نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 13:52

طرح «حضور» برای آشنایی دانش‌آموزان با حوزه علمیه اجرایی می شود

بیرجند-مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح «حضور» برای آشنایی دانش آموزان با حوزه علمیه و مفاخر آن اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید نیکزاد صبح دوشنبه در گردهمایی اعضای کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مختلف خراسان جنوبی اظهار کرد: همکاری حوزه علمیه و بخش آموزش مربوط به این زمان نیست بلکه از گذشته‌های دور علما در این زمینه بسیار نقش آفرین بوده‌اند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از بزرگان علمی ایران از قرون گذشته تا به امروز در کسوت روحانیت بوده‌اند که می‌توان به ابن سیناها، خواجه نصیرالدین‌ها و در عصر حاضر به علامه طباطبایی‌ها و حسن زاده آملی‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب برخی از کتب درسی توسط علما چون مرحوم شهید باهنر نگاشته شده و بعد از انقلاب نیز در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورد، یادآور شد: متأسفانه در برهه‌ای ارتباط نظام مند بین حوزه و آموزش و پرورش آنچنان که شایسته بوده رقم نخورده است.

تأکید بر مباحث کمی در طرح امین

نیکزاد در زمینه طرح امین افزود: در سال‌های ابتدایی طرح، بر رشد کمی تأکید داشتیم ولی در سال جاری اصرار ما بر مباحث کیفی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما اجرای طرح «حضور» است، گفت: در این طرح آشنایی معلمان و دانش آموزان با حوزه علمیه رقم خواهد خورد و رفت و آمدهای بین این دو نهاد بیش از گذشته می‌شود.

نیکزاد ادامه داد: در این طرح می‌خواهیم مفاخر حوزه را به نوجوانان و نوجوانان بشناسیم چرا که گاهی حتی معلمان ما نیز در این زمینه اطلاعات لازم را ندارند.

شبهه افکنی دشمن در زمینه حوزه و روحانیت

وی با اشاره به شبهه افکنی های دشمن در مقابله با روحانیت و حوزه یادآور شد: دشمن می‌خواهد حوزه و روحانیت را افرادی عقب افتاده از تاریخ و زمان و علم نشان دهند در حالی که حوزه میراث دار بزرگانی چون خواجه نصیر الدین‌ها و علامه طباطبایی‌ها است که در بخش‌های مختلفی علمی سرآمد بودند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش یادآور شد: بسیاری از نظریات علمایی چون علامه حسن زاده آملی و مباحث آنان در پژوهشگاه‌های دنیا مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد که این بزرگان را باید به دانش آموزان معرفی کنیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه بودجه‌های فرهنگی در آموزش و پرورش بسیار کم است، یادآور گفت: البته در بودجه ۱۴۰۲ بودجه‌های فرهنگی بهتر دیده می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280173

مهمترین اخبار ایران و جهان: