نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 12:21

با تلاش ۷ ماهه وزارت نیرو پست ۴۰۰ کیلوولتی قم وارد مدار شد

قم- استاندار قم گفت: پست ۴۰۰ کیلوولت قم برای جلوگیری از افت فشار و نوسانات برق در استان وارد مدار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم با حضور در نیروگاه سیکل ترکیبی قم از فعالیت پست ۴۰۰ کیلوولتی قم و آغاز روند ورود برق این پروژه به مدار بازدید کرد.

استاندار قم در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد موضوع ناترازی برق در تولید و مصرف است که متأسفانه به علت عدم سرمایه گذاری و توسعه شبکه تولید برق در سال‌های گذشته موجب بروز مشکلاتی در شبکه مصرف خانگی و تأمین برق صنایع شده است.

وی ادامه داد: استان قم هم به عنوان یکی از استان‌هایی بوده که طی این مدت با بحث جریان افت ولتاژ رو به رو بوده است، به لطف خدا با همکاری وزارت نیرو و برق منطقه‌ای استان‌های تهران، البرز و قم موفق شدند در یک بازه زمانی ۷ ماهه پست ۴۰۰ کیلوولتی استان قم را وارد مدار و به بهره‌برداری برسانند.

استاندار قم تصریح کرد: معمولاً پست‌های ۴۰۰ کیلوولتی در طول مدت زمان ۱۲ تا ۱۴ ماهه به بهره‌برداری می‌رسند اما این پروژه با تلاش جهادی وزارت نیرو با این زمان رکورد جالبی را در کشور به ثبت رسانده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برق این پست از برق سراسری گرفته شده و تأثیر مؤثری در تأمین و پایداری برق استان قم داشته است‌.

استاندار قم تاکید کرد: واقعیت این است در طول یک ماه گذاشته استان قم با بحث افت ولتاژ مواجه و همین موضوع باعث گله‌مندی مردم، واحدهای صنعتی و خدماتی شده بود و با اضافه شدن پست ۴۰۰ کیلوولتی قم به لطف خدا برطرف شد. این اولین پست ۴۰۰ کیلوولتی در استان محسوب می‌شود که با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بهره‌برداری رسیده است.

وی در پایان گفت: با مستقر شدن این پست در مدار شبکه برقی استان دیگر شاهد نوسان و افت فشار برق نخواهیم بود مگر اینکه با حوادث طبیعی درون شبکه شهری روبرو باشیم که آن هم با تلاش همکاران در شرکت توزیع برق حل خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295073

مهمترین اخبار ایران و جهان: