نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 10:44

نمرات امتحانات نهایی بعد از ثبت اعتراض چه زمانی اعلام می‌شود؟

امروز آخرین فرصت دانش‌آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج امتحانات نهایی است و احتمالاً نتایج در اوایل هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شده است و دانش‌آموزان تا امروز سه‌شنبه 20 تیر ماه برای ثبت اعتراض فرصت دارند و این فرصت دیگر تمدید نمی‌شود.

دانش‌آموزان برای ثبت اعتراض به نمرات امتحانات نهایی باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند و نتایج اعتراضات تا اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.

پس از ثبت اعتراض توسط دانش‌آموز، برگه او برای تصحیح در اختیار مصحح چهارم قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که نمره اعلام شده در این مرحله به عنوان نمره نهایی فرد ثبت می‌شود و دیگر امکان اعتراض وجود ندارد.

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره تصحیح اوراق امتحانات نهایی گفت: بلافاصله بعد از برگزاری آزمون هر درس، کلید سوالات منتشر می‌شد و امسال در سه مراحله راهنمای تصحیح (کلید سوالات) را منتشر کردیم، ابتدا این راهنما در اختیار دبیرخانه‌های راهبری کشوری قرار می‌گرفت تا نظر تخصصی خود را اعلام کنند و اگر اشکالی وجود داشت و نیازمند تصحیح بود، اعمال می‌شد.

وی افزود: راهنمای تصحیح در قالب انتشار عمومی در همان روز برگزای آزمون از طریق سایت مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در اختیار داوطلبان قرار گرفت و یک روز پس از تصحیح، مجدد از مصححان و گروه‌های آزمایشی بازخورد می‌گرفتیم تا نکات اصلاحی اعمال شود و در نهایت راهنمای تصحیح اصلاح شده را ارسال می‌کردیم تا مبنای عمل مصححان کل کشور باشد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تأکید کرد: برگه‌های امتحانات نهایی دو بار توسط دو مصحح به صورت کامل تصحیح شده است و اگر بیش از یک نمره اختلاف وجود داشت به مصحح سوم ارجاع می‌شد بنابراین داوطلبان در ثبت اعتراض به نمرات امتحانات نهایی این موضوع را مدنظر داشته باشند و اگر اطمینان دارند، نمره بالاتری می‌گیرند، اعتراض خود را ثبت کنند.

زارعی گفت: با ثبت اعتراض توسط دانش‌آموز، برگه  او در اختیار مصحح چهارم قرار می‌گیرد که از استان دیگری است و نمره اعلام شده توسط این مصحح به عنوان نمره نهایی ثبت می‌شود و ممکن است نمره دانش‌آموز افزایش یا کاهش یابد و حتی بدون تغییر باقی بماند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1348873

مهمترین اخبار ایران و جهان: