نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 10:57

احیای ردیف مستقل «طب اسلامی ایرانی» در بودجه سال آینده/ ۳ خدمت از حوزه طب اسلامی ایرانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی پیگیر طرح ادغام خدمات طب اسلامی ایرانی در شبکه بهداشتی کشور و دانشگاه‌ها بودیم و به دنبال این موضوع موفق به ایجاد ردیف مستقلی برای این موضوع در بودجه سال آینده شدیم.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین ضمن اشاره به موافقت مجلس شورای اسلامی با طرح مکلف شدن وزارت بهداشت به ادغام خدمات طب ایرانی در شبکه بهداشتی کشور تا پایان سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی پیگیر طرح ادغام خدمات طب ایرانی در شبکه بهداشتی کشور و دانشگاه‌ها بودیم و به دنبال  این موضوع موفق به ایجاد ردیف مستقلی در بودجه سال آینده تحت عنوان طب اسلامی ایرانی شدیم.

وی افزود: بر این اساس با پیشنهاد اینجانب و موافقت قاطع نمایندگان مردم تصویب شد در بودجه سال ۱۴۰۲ ردیف مستقل طب اسلامی ایرانی احیا شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند ۱۲ سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در بند ۱۲ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، به نهادینه کردن طب اسلامی و ترویج سالم به عنوان یکی از اصولی ترین مباحث بهداشتی تاکید شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ترویج طب سنتی و شیوه زندگی سالم با بیش از ۳ هزار سال سابقه از کارهای مغفول مانده ای است که متاسفانه مورد بی‌مِهری سیاست‌گذاران قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات به حق مردم و جامعه طب سنتی ادغام ۱۰۰ درصدی طب اسلامی در شبکه بهداشتی کشور بود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به منظور کاهش پرداخت وجه از مردم حداقل سه خدمت از حوزه طب اسلامی(ایرانی) تحت پوششی بیمه در سال آینده قرار خواهند گرفت.

محمدبیگی با اشاره به سرمایه گذاری کشورهای اروپایی، هندی، چینی و... بر علم طب اسلامی(ایرانی) گفت: امروز کشورهای پیشرفته دنیا در علم پزشکی از قبیل کشورهای اروپایی و... بر علم طب اسلامی سرمایه گذاری کرده اند به طوری که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی این کشور ها کرسی های رشته طب اسلامی دیده می شود.

وی بیان کرد: امروزه بسیاری از کشور های دنیا به دنبال کاهش مصرف داروهای شیمیایی و استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی هستند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در پایان تاکید کرد: قرار گرفتن دو علم مدرن و طب اسلامی در کنار یکدیگر می تواند بسیاری از بیماری ها را مداوا کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1088029

مهمترین اخبار ایران و جهان: