نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 20:17

۲۵ درصد پروژه خداآفرین تعیین تکلیف شده است

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: نظام بهره‌برداری درستی برای پایاب سد خداآفرین تعریف نشده و ما با اصلاح در این حوزه تنها ۲۵ درصد پروژه پایاب سد خداآفرین را تعیین تکلیف کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در نشست با مدیران حوزه اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: در سال مزین به «مهار تورم و رشد تولید» متمرکز ما بر تقویت جبهه تولید و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید است تا استان اردبیل در مسیر توسعه و تحول اقتصادی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تنها راه نجات این استان تمرکز در مسئله تولید و رونق‌بخشی به این حوزه در ابعاد کالا و خدمات با اولویت سه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری است که امیدواریم در ابعاد مختلف این برنامه‌ها تحققی عینی پیدا کند.

استاندار اردبیل گفت: در بخش کشاورزی افزایش بیش از یک میلیون تن محصولات هدف‌گذاری شده و در کنار آن توسعه گلخانه‌ها و تولید متنوع محصولات در این بخش بسیار مهم و ضروری است.

عاملی افزود: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های گلخانه‌ای کمک شده و امسال نیز توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای مد نظر است.

وی با بیان اینکه تنها ۲۵ درصد پروژه پایاب سد خداآفرین تاکنون تعیین تکلیف شده است، خاطرنشان کرد: نظام بهره‌برداری این پروژه غلط طراحی شده بود که ما در صدد اصلاح این فرآیند هستیم.

عاملی به ظرفیت‌های حوزه صنعتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: اشتغال و افزایش تولید در این بخش بسیار مهم و ضروری است و در سال‌جاری هدف‌گذاری ما ایجاد فرصت اشتغال ۱۵ هزار نفر در بخش صنعت و تقویت طرح‌های توسعه‌ای در این حوزه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در بخش صنعت اشتغال بیشتر با ارزش افزوده بالاتر هدف‌گذاری اصلی است و سعی ما بر این است تا بتوانیم در این بخش به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

عاملی به برنامه‌ریزی‌ها در حوزه تولید و خدمات نیز اشاره کرد و گفت: در بخش گردشگری ما نیازمند تقویت زیرساخت‌ها هستیم تا با احداث هتل، دهکده توریستی و شهرک توریستی بتوانیم در جذب گردشگران داخلی و خارجی شایسته عمل کنیم.

وی مهمترین زیرساخت را برقراری پروازهای متعدد در فرودگاه و پرهیز از ابطال پروازها عنوان کرد و افزود: ۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای فرودگاه اردبیل و زیرساخت‌های آن هزینه شد تا ابطال پروازها از ۱۲۰ مورد در سال گذشته به ۱۷ مورد کاهش پیدا کند.

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم با راه‌اندازی بیس پروازی در این استان شاهد افزایش پروازها به مناطق مختلف باشیم تا مردم به راحتی از این امکانات استفاده کنند.

وی افتتاح ۵۲ کیلومتر بزرگراه را در سال گذشته یادآور شد و تصریح کرد: در مسیر توسعه بزرگراه شمال به جنوب استان، امسال نیز ۷۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

عاملی تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن را به پارس‌آباد یادآور شد و گفت: به رغم برخی مقاومت‌ها این پروژه در ردیف بودجه‌ای سال‌جاری گنجانده شده است.

وی از تقویت تجارت خارجی استان و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعه این بخش خبر داد و افزود: با همه این برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها امیدواریم در سال‌جاری درآمد سرانه مردم این استان به متوسط کشوری برسد.

انتخاباتی با شکوه خواهیم داشت

استاندار اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در کنار همه این برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها، ما با سال انتخابات روبه‌رو هستیم که قطعاً با آگاهی و بصیرت مردم شایسته‌ترین افراد راهی مجلس شده تا در مسیر توسعه استان اردبیل راهگشا باشند.

عاملی اضافه کرد: امیدواریم با حرکت مؤثری که در بخش‌های اقتصادی و بهبود معیشت مردم رخ می‌دهد، شاهد استقبال خوب اهالی استان از انتخابات اسفندماه سال‌جاری باشیم تا بهترین سرنوشت را برای پیشرفت و توسعه استان اردبیل رقم بزنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162230

مهمترین اخبار ایران و جهان: