نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 19:36

۳۵ هکتار به سطح گلخانه‌های لرستان اضافه شد

خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، ۳۵ هکتار به سطح گلخانه‌های لرستان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعماد شاهرخی امروز چهارشنبه در جشنواره عشایر لرستان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای مردم ما عزت و توانمندی را به ارمغان آورد و این ندای حق طلبی به تمام جهان صادر شده است.

۳۵ هکتار به سطح گلخانه‌های لرستان اضافه شد

وی، افزود: امروز کسی نیست که صدای انصار سردار سلیمانی را نشنود و دشمنان لرزه بر اندامشان نیفتد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تنها یارانه‌ای که بابت خرید گندم از کشاورز خرید کردیم آرد را کیلویی ۷۰۰ تومان در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌دهیم، یارانه‌ای که از این بحث دولت تأمین می‌کند فقط در لرستان سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فقط یارانه نان است.

شاهرخی، افزود: در بحث گوشت منجمد که الان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود، در فصلی که گوشت ارزان بود دولت آن‌را از دامدار کیلویی ۲۰۵ هزار تومان خرید کرده و امروز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ۱۵۵ هزار تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد که تاکنون ۵۰۰ تن توزیع کردیم و یارانه آن ۶۰ میلیارد تومان است و ۵۰۰ تن نیز در راه داریم.

وی، ادامه داد: در بحث احداث گلخانه‌ها کل گلخانه‌های استان تا قبل از دولت سیزدهم ۷۸ هکتار بوده و از ابتدای دولت تا امروز ۳۵ هکتار گلخانه به ظرفیت استان اضافه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان کرد: دولت تلاش زیادی انجام داده که اقدامات ویژه‌ای در حوزه بخش کشاورزی انجام دهد.

شاهرخی، تصریح کرد: ما چهار برابر سال قبل کشت دانه‌های روغنی را داشتیم و سه برابر سال قبل ادوات را در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

وی، افزود: بخش کشاورزی ریسک پذیر است توصیه ما همه کشاورزان و دامداران بحث بیمه است، کل رقمی که صندوق بیمه کشاورزی سال قبل پرداخت کرده ۷۰ میلیارد تومان بوده و رقمی که امسال در سامانه بارگذاری شده ۲۲۰ میلیارد تومان است که در کل سنوات بعد از انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده و اصلاً وجود نداشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028274

مهمترین اخبار ایران و جهان: