نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 11:23

صدور ۹۰ میلیون دلار محصول کشاورزی از مرز مهران به عراق

مدیر کل گمرکات استان ایلام گفت: از ابتدا سال جاری تا کنون ۹۰ میلیون دلار محصول کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شده است.

روح الله غلامی  مدیر کل گمرکات استان ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  فارس  در  ایلام گفت: سال گذشته بیش از ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۷۴ میلیون دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی افزود: در  ۱۱ ماه نخست سال  جاری بالغ بر  ۹۰ میلیون دلار انواع محصولات کشاورزی از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

 مدیر کل گمرکات استان ایلام خاطر نشان کرد: این میزان صادرات محصولات کشاورزی شامل ۲۴۸ هزار تن انواع صیفی‌جات سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

غلامی گفت: میزان صادرات ۱۱ ماهه سال گذشته در این مدت یک میلیارد دلار ثبت شده و این مقدار از کل صادرات سال ۱۴۰۰ که وزن آن ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار بوده به میزان قابل توجهی فراتر رفته است.

وی ادامه داد: مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام  در این مدت بیش از سه میلیون تن به ارزش یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزن ۵۰ درصد و از لحاظ ارزش ۴۶ درصد رشد داشته است.
این‌مقام مسئول گفت:گمرک مهران با اختلاف در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق قرار دارد و در بین تمام گمرکات مرزی کشور در اظهار کالای صادراتی گمرک اول است و در رویه ترانزیت با ۱۳۸.۴۰۰ تن شاهد رشد ۵۸ درصدی بوده‌ایم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1057874

مهمترین اخبار ایران و جهان: