نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 05:51

چنگ‌ودندان تیز ترامپ به ناتو/هزینه ما در اوکراین را اروپا بدهد!

دونالد ترامپ با انتشار پیامی ویدیویی با حمله به بی‌کفایتی جو بایدن، به اروپا هشدار داد که در صورت پیروزی در انتخابات، کشورهای اروپایی باید هزینه نظامی واشنگتن به اوکراین را پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی ویدئوی با هشدار به کشورهای اروپایی متحد اوکراین وعده داد: در صورت پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، کشورهای اروپایی باید هزینه کمک‌های نظامی واشنگتن به اوکراین در جنگ با روسیه را جبران مالی کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک بامداد چهارشنبه گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر با انتشار پیامی ویدئویی علیه علیه کشورهای عضو سازمان ناتو خبرساز شد.

ترامپ در این ویدئو جنجالی به کشورهای اروپایی همسو با اوکراین وعده داد: در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (۲۰۲۴)، از کشورهای اروپایی هزینه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را از آنها مطالبه خواهم کرد و بایستی آنها هزینه‌های نظامی اعطایی واشنگتن به اوکراین را جبران و پرداخت کنند. بایستی آنها هم اکنون اقدام به جبران کنند، اما آنها به خاطر کاراکتر ضعیف جو بایدن، ترتیب اثری نمی‌دهند و توجه و احترامی برای وی قائل نیستند.

در ویدئو جنجالی منتشرشده از سوی رئیس جمهور سابق آمریکا، ترامپ با انتقاد از متحدان اروپایی آمریکا در حمایت از اوکراین گفت: تاکنون ایالات متحده آمریکا حدود ۲۰۰ میلیارد دلار کمک نظامی برای اوکراین مصروف کرده؛ اما اروپا صرفاً بخش ناچیزی از این هزینه‌کرد را بازپرداخت کرده است.

وی در بخش دیگری از پیام ویدئویی خود با انتقاد از سیاست‌های جو بایدن به وضعیت خطرناک ارتش آمریکا اشاره کرد و افزود: هم اکنون شاهد کاهش چشمگیر میزان داوطلبان ورود به ارتش هستیم و بایدن خود به کاهش تسلیحاتی ارتش اذعان کرده است.

ترامپ افزود: بایدن یک رهبری فاسد و نالایق است و کشور را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد. وی در بخش پایانی اظهارات ویدئویی خود وعده داد که در صورت پیروزی بودجه نظامی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را با رقم قابل توجه افزایش خواهد داد و با تخصیص بودجه ویژه‌ای یک رکورد ثبت خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1370930

مهمترین اخبار ایران و جهان: