نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 22:32

بالاخره یک بیمارستان هرمزگان نونوار شد +عکس

با حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور انقلاب اسلامی ،ساختمان جدید بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس با ظرفیت ۱۱۲ تخت به بهره‌برداری رسید. این پروژه پس از سال ها گرفتاری مردم هرمزگان در زمینه بهداشت و درمان افتتاح شد.

خبرگزاری فارس - هرمزگان؛ فهیمه شمسی: استان هرمزگان در زمینه برخورداری از زیرساخت های بهداشتی و درمانی در فقر قرار دارد و مردم این استان هم به لحاظ تجهیزات و هم به لحاظ کیفیت ارائه خدمات درمانی در مضیقه هستد.

اعتبارات بخش درمان در هرمزگان نیز در سال های پیشین بعضا به هرز می رفت و گاه مبالغی بلاعوض که برای خرید تجهیزات مهم و کلیدی اختصاص می یافت، عملا منجر به استقرار تجهیزاتی که نیاز مردم را رفع کند، نمی شد.

عزمی جدی برای نونوار ساختن زیرساخت های درمانی هرمزگان نیز وجود نداشت و یا آن طور که باید و شاید به آن تمرکز نمی شد.

مردم هرمزگان از سویی از کمبود امکانات نالانند و از سوی دیگر از کمبود پزشک، شلوغی صف های پزشکان و کیفیت پایین ارائه خدمات در بیمارستان هایی که نام تخصصی و فوق تخصصی با خود یدک می کشند.

در دولت سیزدهم اما پس از سفر رییس جمهور در دی ماه 1400 به هرمزگان، عملا نور امیدی به چهره مفلوک و زرد درمان هرمزگان تابیده شد و با پای کار آمدن وزارت نفت و پالایشگاه بندرعباس و نیز الزام پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ساخت بیمارستان، حرکت جدیدی در زمینه بهبود وضعیت درمانی هرمزگان شکل گرفت.

از سویی نیز بیش از 2 هزار نیروی جدید جذب شبکه بهداشت و درمان استان شد و حالا امروز با افتتاح بیمارستان کودکان، جان تازه ای بر کالبد درمانی هرمزگان دمیده شده است.

این سرآغاز راهی است که باید آن را در ماهها و سال های آینده نیز دنبال کرد تا هرمزگان حداقل به سطح استانداردهای کشوری درمان نزدیک شود و این کار با راه اندازی بیمارستان جدید کودکان بندرعباس که 500 میلیارد تومان از محل مسؤولیت اجتماعی پالایشگاه بندرعباس و 200 میلیارد تومان نیز برای تجهیز آن از سوی وزارت بهداشت هزینه شده، رنگ واقعیت به خود گرفت.

کار با بیمارستان کودکان و برای کودکان آغاز شد و تو گویی بهداشت و درمان هرمزگان نیز بسان طفلی نوپا می ماند که از امروز پا گرفته و امید به آینده ای روشن دارد.

قول رییس جمهور مبنی بر ساخت 3 بیمارستان دیگر در استان نیز به گفته خودش وعده صادق است و باید امیدوار بود تا آنها ظرف یکی دو سال آینده وارد مدار خدمت رسانی به مردم شوند.

تا آن زمان باید در عین حال که به فکر نیروی انسانی لازم برای بکارگیری در این بیمارستان ها بود، از منابع تجهیز و اعتبارات و تسهیلات این بخش نیز صیانت کرد تا مبادا اعتبارات بلاعوض در پس نام مسؤولی گم شود و در فرآیند تعویض دولت ها و مدیران، پاسخگویی برای آن یافت نشود.

بیمارستان مدرن و مجهز فوق تخصصی کودکان بندرعباس با زیربنای 9500 مترمربع در 5 طبقه با ظرفیت 112 تخت آماده بهره‌برداری شده و   این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس می‌باشد.  در این بیمارستان ۱۹۱ پرستار و ۵۰ پزشک به کودکان بیمار ارائه خدمت می کنند. 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657430

مهمترین اخبار ایران و جهان: