نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 12:12

358 واحد تاسیسات گردشگری به زائران اربعین حسینی در استان مرکزی خدمات‌رسانی می‌کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: 358 واحد تاسیسات گردشگری به زائران اربعین حسینی در استان مرکزی خدمات‌رسانی می‌کنند

 مصطفی مرزبان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در اربعین امسال  358  واحد تاسیسات گردشگری به زائران اربعین حسینی در استان مرکزی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: درحال حاضر استان مرکزی دارای ۱۷  هتل و یک هتل آپارتمان، 5 مهمانپذیر، 30 اقامتگاه بوم‌گردی و ۵۲ خانه مسافر و مجتمع آب درمانی داریم که ظرفیت‌پذیر بیش از 3286 هزار نفر را دارند. بازدیدهای نظارتی درحال انجام است و تمام واحدهای اقامتی و پذیرایی ما آمادگی پذیرش مسافران را دارند. 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزیتاکید کرد: کار نظارت بر  تاسیسات گردشگری و سرویس‌های بهداشتی به صورت روزانه و مستمر تا پایان اربعین انجام می‌شود.

مرزبان با بیان اینکه  بیش از 2148  چشمه سرویس بهداشتی فعال در  واحدهای تاسیسات گردشگری و بین‌راهی در استان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مسیر تردد زوار اربعین، ساماندهی شده است،گفت: در بازدید از سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی در مسیر شهرستان‌های دلیجان- اصفهان، اراک- بروجرد، قم - سلفچگان و بزرگراه ساوه - همدان  و ساوه - تهران اظهار کرد: خوشبختانه استان مرکزی از شرایط بسیار مناسبی برای استقبال از زائران اربعین حسینی برخوردار است.

وی در جریان بازدید از سرویس‌های بهداشتی در مسیر زائران گفت: با توجه به فرارسیدن ایام اربعین و تردد میلیونی زائران در استان برای رفاه حال زائران و گردشگران سرویس‌های بهداشتی در مسیر‌های محل تردد زوار اربعین در راستای ارائه خدمات شایسته به زوار حسینی، از نمازخانه‌های بین‌راهی و سرویس‌های بهداشتی در مسیر تردد زائران بازدید شد.

مرزبان افزود: همچنین در این ایام، نظارت‌ مستمر بر کیفیت و نرخ تأسیسات گردشگری از جمله مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مسافرتی استان تشدید شده است.

وی  عنوان کرد: امید است با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها بتوانیم سفری ایمن و آسوده برای زائران اربعین فراهم کنیم.

مرزبان تاکید کرد: در تلاشیم تا به سهم خود در ایام اربعین خدمات و شرایط مناسبی را برای تردد زوار عتبات عالیات فراهم کنیم.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1469330

مهمترین اخبار ایران و جهان: