نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 16:27

بانک‌ها برای رفع مشکلات مردم پای کار باشند

بوشهر- امام جمعه موقت بوشهر گفت: بانک‌ها برای رفع مشکلات مردم پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت روز تعاون و مشارکت اظهار کرد: تعاون به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی نقش مهمی در رشد اقتصادی جامعه دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت روز ملی مبارزه با استعمار و سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری افزود: یکی از افتخارات مردم استان بوشهر مبارزه سردار بزرگ رئیسعلی دلواری با فتوای علما با استعمار متجاوز انگلیس است که در این مسیر و قیام توسط عوامل نفوذی به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه رئیسعلی دلواری توجه ویژه‌ای به دین، ولایت و اعتقادات مذهبی داشت اضافه کرد: این سردار بزرگ مبارزه با استعمار آن قدر به ائمه طهارت علیه‌السلام عشق می‌ورزیدند که وصیت می‌کند در جوار بارگاه امام حسین علیه‌السلام در نجف اشرف دفن شود.

امام جمعه موقت بوشهر، از ادامه مسیر قیام رئیسعلی دلواری توسط دیگر رزمندگان استان بوشهر در مقابله با استکبار جهانی خبر داد و بیان کرد: شهید نادر مهدوی با همرزمانش در خلیج‌فارس در مقابله با آمریکا حماسه‌ای ماندگار خلق کردند و اینگونه حماسه‌ها در استان بوشهر در مقابله با ظالمان و متجاوزان ادامه دارد.

مصلح، ویژگی انسان‌های باتقوا را برشمرد و اهل بخشش، انفاق، دور از گناه، رسیدگی به مشکلات مددجویان و نیازمندان را از جمله ویژگی‌های این افراد دانست و اظهار داشت: تهاجم فرهنگی بر روی انسان‌ها با تقوا اثرگذار نیست.

امام جمعه موقت بوشهر با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و قدردانی از خدمات ارزنده دولت سیزدهم گفت: دستورات و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به‌عنوان یک منشور مورد توجه همگان از جمله مسئولان دستگاه‌های اجرایی و منطبق قرار دادن عملکردها با آن، قرار گرفته شود.

وی ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان اسم رمز فعالیت دستگاه‌های اجرایی را خدمات‌رسانی به مردم و رضایت الهی دانست و بیان کرد: تجلیل و تقدیر از عملکرد خوب دولت سیزدهم از جمله در کارهای زیربنایی، رشد شاخص‌های کلان اقتصادی و سیاست خارجی از دیگر محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه موقت بوشهر کمک به قوه مجریه را وظیفه همگانی دانست و بیان کرد: در حوزه اقتصاد، رشد شاخص‌های کلان اقتصادی به خصوص در بخش صنعت، سرمایه‌گذاری، کاهش رشد نقدینگی و نرخ بیکاری و افزایش صادرات از موفقیت‌های دولت سیزدهم است که مورد تجلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

مصلح یکی از ضعف‌های دولت را عدم اطلاع‌رسانی مطلوب فعالیت‌های انجام شده دانست و تصریح کرد: در این مدت چند هزار کارگاه تولیدی تعطیل شده راه‌اندازی و احیا شده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه تأثیر خدمات و فعالیت‌های انجام شده در زندگی، معیشت و سفره مردم نیاز به زمان دارد خاطرنشان کرد: اولویت نخست کشور اقتصاد و فرهنگ، توجه به رشد تولید و رسیدگی ویژه به مسئله معیشت مردم است.

وی به روز بانکداری اسلامی پرداخت و بیان کرد: در حوزه بانکداری اسلامی قانونی تصویب شد و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت و عملکرد بانکی باید با این قانون تطبیق داده شود.

امام جمعه موقت بوشهر، با تأکید بر تطبیق پرداخت و دریافت تسهیلات و وام بانکی با قانون بانکداری اسلامی گفت: باید این مهم مطابق با عقود اسلامی باشد و عمل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480130

مهمترین اخبار ایران و جهان: