نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 22:31

ثبت نام ۱۷۹ زوج دلیجانی و محلاتی در سامانه جوانی جمعیت

محلات-مدیر حراست اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت:۱۷۹ زوج دلیجانی و محلاتی در سامانه جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محمدی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دلیجان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در وزارت راه و شهرسازی بر اساس ماده ۴ قانون جوانی جمعیت، وظیفه تأمین زمین برای زوجین دارای سه فرزند و بیشتر را بر عهده داریم.

مدیر حراست اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: در شهرستان‌های استان مرکزی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و در شهرستان‌های دلیجان و محلات، شهر نیم‌ور به دلیل دارا بودن زمین برای این منظور در نظر گرفته شده است. ۱۵ هکتار زمین در کمیسیون ماده ۵ پیش‌بینی شده و کاربری آن از آموزش عالی به مسکونی تبدیل شده است.

محمدی افزود: اکنون در حال فراخوان انتخاب مشاور به منظور قطعه‌بندی این زمین هستیم تا حدود ۳۰۰ خانواده را در بحث جوانی جمعیت ساماندهی کنیم که فرایند این کار به دلیل اقدامات اداری به طول انجامید.

وی با اشاره به برگزاری پویش پیامبر رحمت در سطح وزارت راه و شهرسازی گفت: در این طرح از ابتدا تا ۱۷ ربیع الاول ۲۰ هزار قطعه زمین به زوج‌های دارای سه فرزند و بالاتر اهدا خواهد شد. در شهرستان دلیجان و محلات ۱۷۹ زوج در سامانه جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند که در بازه زمانی یاد شده واگذاری زمین به آنها انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475974

مهمترین اخبار ایران و جهان: