نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 09:37

تولیدکنندگان استان بوشهر حمایت شوند/ لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد

بوشهر- حمایت از تولید و اشتغال در استان بوشهر به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گرفته و طرح‌های مهمی برای حمایت از فعالان صنعتی و تولیدی استان در دستور کار است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه اقتصادی است که بخش قابل توجهی از تولید کشور متعلق به این استان است و ظرفیت‌های فراوان دیگری برای تولید در این استان وجود دارد.

طی سال‌های گذشته برخی از واحدهای تولیدی استان بوشهر به خاطر عدم حمایت مناسب درگیر مشکلاتی شده و در وضعیت تعطیلی قرار گرفته‌اند و اکنون نیاز است که دست این واحدها گرفته شود و به مدار تولید برگردند.

در سالی که به نام «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است، انتظار می‌رود بیش از گذشته به مسئله تولید و اشتغال توجه شود و حمایت از تولیدکنندگان به صورت عملی در عملکرد مسئولان دیده شود.

رفع مشکلات بانکی و ارائه تسهیلات مناسب، تأمین زیرساخت‌های برق، آب، گاز، راه و…، رفع مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی، تأمین مواد اولیه، تسریع در روند صدور مجوزها و… از جمله مسائلی است که رفع آنها می‌تواند زمینه توسعه تولید و اشتغال را فراهم سازد.

احیای واحدهای صنعتی راکد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته با عزمی جهادی از سوی مدیریت ارشد استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی صورت گرفته است.

علی باستین با اشاره به همراهی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف در استان بوشهر برای رفع مشکلات تولیدی خاطرنشان کرد: در راستای تأمین نیازهای واحدهای تولیدی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در استان بوشهر تسهیلات خوبی تأمین شده است.

وی ادامه داد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد که باید برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و خدماتی استان بین بانک‌های مختلف توزیع تقسیم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از ایجاد شرایط ویژه و مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان خبر داد و افزود: امسال بهشت سرمایه‌گذاری در استان بوشهر رقم خواهد خورد.

وی همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در حمایت از تولید را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: راه‌اندازی نهضت احیا واحدهای صنعتی راکد از دیگر برنامه‌های مهم در راستای حمایت از تولید در استان بوشهر است.

باستین با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت صنایع تولیدی استان بوشهر با مشارکت بانک‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی گفت: امسال در عرصه سرمایه‌گذاری تحول مهم و عظیمی در بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و اشتغال‌زایی در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

تولیدکنندگان استان بوشهر حمایت شوند/ لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد

حمایت از واحدهای تولیدی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر حمایت از تولید را یکی از برنامه‌های مهم در استان بوشهر عنوان کرد و اظهار داشت: از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از صنایع تولیدی در استان حمایت می‌شود.

مهدی صفوی از انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم‌نامه برای کمک به توسعه صنایع صنایع فناور، خلاق و پیشرفته بین صمت، استانداری و صندوق حمایت از صنایع پیشرفته منعقد شد.

وی ظرفیت‌های صنعتی، سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان بوشهر را برشمرد و گفت: این استان در عرصه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت خرما، پرورش آبزیان، کشتی سازی و صنایع فرآوری از ظرفیت مهمی برخوردار است که برای تقویت و حمایت آنها برای تولید محصولات صادراتی اقدامات مهمی انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از پرداخت تسهیلات صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۵ میلیارد تومان به ۲ واحد تولیدی پیشرفته استان بوشهر پرداخت شد.

صفوی اضافه کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی از این مزیت و فرصت برای حمایت صنایع خلاق و پیشرفته استفاده بیشتری می‌شود.

وی افزود: در استان بوشهر ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که قابلیت صنایع پیشرفته و حضور در پارک‌های علم و فناوری هستند.

برگشت واحدهای راکد به چرخه تولید

احمد محمدی‌زاده استان بوشهر نیز با اشاره به بررسی وضعیت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر، از انتقال ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی بوشهر به خارج از شهر خبر داد و اظهار داشت: در این راستا این ادارات و دستگاه‌های دولتی در دولت شهر مستقر می‌شود.

بخش‌های مختلف برای برگشت واحدهای راکد صنعتی و نیمه فعال به چرخه فعالیت در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کمک و تلاش کنند وی توسعه زیرساخت‌ها و توجه به درآمدزایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: از پساب تصفیه شده فاضلاب در توسعه فضای سبز شهرک‌های صنعتی و تأمین آب مورد نیاز صنایع استفاده شود.

استاندار بوشهر پساب فاضلاب در شهرک‌های صنعتی را یک فرصت برای استفاده در طرح‌های مختلف دانست و بیان کرد: زیباسازی شهرک و نواحی صنعتی در دستور کار قرار گرفته شود.

محمدی‌زاده فعالان در بخش تولید، اقتصاد و سرمایه‌گذاری را سربازان مقابله با جنگ اقتصادی دشمن دانست و افزود: همان گونه که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از شأن و منزلت خاصی در جامعه برخوردار هستند، فعالان بخش تولید، اقتصاد و سرمایه‌گذاری هم به عنوان سربازان جبهه جنگ اقتصادی دارای قداست و منزلت هستند.

تعیین تکلیف اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی

وی با تأکید بر تسریع در برگشت واحدهای راکد به چرخه تولید گفت: بخش‌های مختلف برای برگشت واحدهای راکد صنعتی و نیمه فعال به چرخه فعالیت در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کمک و تلاش کنند.

استاندار بوشهر تعیین تکلیف اراضی واگذار شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اراضی رها شده و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر تعیین تکلیف شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه فعالیت در برخی اراضی واگذار شده در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر متوقف شده است تأکید کرد: این اراضی در اختیار برخی افراد قرار گرفته و بدون اینکه عملیات خاصی برای سرمایه‌گذاری انجام دهند، دنبال افزایش ارزش افزوده و سودجویی هستند که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی الحاق اراضی جدید به شهرک‌های صنعتی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ایجاد ۱۰ ناحیه صنعتی جدید در استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.

انتظار می‌رود همه مسئولان به صورت ویژه در سال «مهار تورم و رشد تولید» برای حمایت از تولید تلاش کنند تا زمینه رفع مشکلات حوزه تولید و اشتغال در استان فراهم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1245974

مهمترین اخبار ایران و جهان: