نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 21:27

اهدای عضو کاری بزرگ در مسیر انسانیت

مشهد - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدا کنندگان عضو حیات را به بیماران هدیه می‌دهند و کاری بزرگ در مسیر انسانیت انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کیانی در سومین «جشنواره زندگی»، تجلیل از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی که با حضور دریافت کنندگان عضو و جمعی از مسئولان برگزار شد، با بیان این‌که اهدا کنندگان عضو، حیات را به بیماران نیازمند به عضو هدیه می‌کنند، اظهار کرد: اهدا کنندگان عضو کار بزرگی در تداوم انسانیت و استمرار زندگی انجام دادند.

وی با بیان این‌که خانواده‌های اهداکنندگان عضو جایگاه ویژه‌ای در درگاه خداوند دارند، به آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده اشاره کرد و ادامه داد: خداوند می‌فرماید «هر کس انسانی را از مرگ نجات بدهد، گویی همه انسان‌ها را زنده داشته است» که امروز موضوع پیوند و اهدای عضو از مسائل بسیار مهم مطروح شده در دنیا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به تجربیات کسب شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه پیوند اعضا، طرح حمایت از خانواده‌های اهداکننده و دریافت‌کننده عضو را به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌ایم که امیدواریم با تصویب این طرح بتوانیم بخش کوچکی از ایثارگری خانواده‌های دریافت‌کننده را جبران کنیم.

وی بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه اهدای عضو تأکید کرد و گفت: هرچه فرهنگ اهدای عضو در جامعه ترویج شود، به همان نسبت در مسیر نجات جان بیماران نیازمند به عضو قدم برداشته می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1234130

مهمترین اخبار ایران و جهان: