نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 14:16

۹۵ درصد گرد و غبار در استان ایلام منشأ خارجی دارد

ایلام-مدیرکل مدیریت بحران ایلام گفت: ۹۵ درصد گرد و غبار در استان ایلام منشأ خارجی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید بیگلریان ظهر یکشنبه در اولین نشست هماهنگی کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان اظهار کرد: برگزاری جلسات کارگروه باید در چارچوب شیوه نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطراری وقوع پدیده گرد و غبار ابلاغی و بر مبنای سیاست‌های پیشگیری، مدیریت ریسک و مقابله، با هدف کاهش آثار و پیامدهای ناشی از وقوع این پدیده باشد.

مدیرکل مدیریت بحران افزود: اقدامات اجرایی دستگاه‌های عضو کارگروه باید در راستای شرح وظایف ابلاغی مندرج در آیین نامه باشد و در بازه‌های مشخص برگزار شود.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد گردو غبار در استان ایلام منشأ خارجی دارد، گفت: یکی از خطراتی که استان ایلام به عنوان یکی از استان‌های مرزی را تهدید می‌کند، پدیده گرد و غبار است.

بیگلریان اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی، مطالعات علمی و پژوهشی دانشگاهیان کانون منشاء پدیده شناسایی شود تا تصمیمات درست جهت برنامه ریزی های مناسب اتخاذ شود.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام اعلام کرد: بر اساس شیوه نامه ابلاغی سطح شاخص کیفیت هوا از ۱۵۵ تا ۲۵۴ کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و از ۲۵۵ تا ۳۵۴(pm۱۰) به عنوان شاخص ناسالم تعیین شده است و با از ۴۲۵ به بالا شرایط خطرناک و صدور وضع اضطراری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1227830

مهمترین اخبار ایران و جهان: