نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 17:38

توسعه و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری مورد توجه قرار گیرد

رشت- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: توسعه و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلایی بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: نقش سازنده مجموعه کانون و مربیان آن در اُنس و الفت نسل کودک و نوجوان با فضاهای فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و روش‌های هدف‌مند، آموزش‌های غیرمستقیم و مخاطب‌محور نیز بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه خود پرورش یافته کانون هستم به پیشینه عضویت خود در مرکز فرهنگی هنری کانون فومن اشاره کرد و افزود: حضور در این مجموعه و هدایت مربیان کانون پرورش فکری را در زندگی فردی و اجتماعی خود تأثیرگذار می‌دانم.

جلایی به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با لزوم مأنوس‌سازی هر چه بیشتر جامعه با کتاب اشاره کرد و گفت: امروزه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه به ویژه نسل کودک و نوجوان یک فریضه به شمار می‌رود.

وی به ضرورت اندیشیدن تمهیدات لازم برای افزایش فضاهای فرهنگی‌آموزشی کانون تاکید کرد و ادامه داد: مهم‌ترین آسیب‌ها متوجه مجموعه‌های فرهنگی، نبود فضای آموزشی متناسب با مأموریت هاست که توسعه و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277830

مهمترین اخبار ایران و جهان: