نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 19:33

قابلیت توسعه کشت گلخانه‌ای در کنجینه و یکانه

فرماندار همدان گفت: با وجود زمین‌های مسطح در اراضی روستاهای کنجینه و یکانه قابلیت توسعه در بخش کشاورزی و کشت گلخانه‌ای فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرماندار همدان در ادامه بازدیدهای میدانی از روستاها عصر امروز با همراهی حمید عبدلی معاون امور عمرانی فرماندار و محمد حسن دهبانی بخشدار مرکزی همدان از دو روستی کنجینه و یکانه بازدید کرد.

فرماندار همدان با اشاره به نزدیکی این دو روستا با مرکز استان گفت: این مزیت با توجه به پتانسیل‌های گردشگری روستایی می‌تواند در رشد و پویایی و درآمد روستائیان بسیار تاثیرگذار باشد.

مسلم مخفی افزود: با وجود زمین‌های مسطح در اراضی این روستاها قابلیت توسعه در بخش کشاورزی فراهم است که با توجه به مشکل کم‌آبی کشت محصولات کم‌آب‌بر و توسعه کشت گلخانه‌ای باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این روستاها زیرساخت‌های خوبی دارد که باید با فعال بودن مسجد روستا و مشارکت اهالی با اجرای برنامه‌های متنوع به مسایل فرهنگی نیز بیشتر پرداخته شود.

فرماندار همدان در روستای یکانه از گلخانه پرورش کاکتوس، مدرسه در حال تکمیل ۶ کلاسه، آرامستان، دبستان دادگر و معابر روستا بازدید کرد و در نشستی با دهیار، عضو شورای روستا، معلم، متصدی خانه بهداشت و مسئول پایگاه بسیج برادران و‌خواهران در خصوص مسایل و مشکلات روستا به گفتگو پرداخت.
 
آسفالت نیمه‌کاره معابر، مشکل مخابرات و  اینترنت، بازسازی زمین ورزشی، فقدان فضای ورزشی و پارک، مشکل اشتغال و فقدان واحد تولیدی، سرویس ایاب و‌ ذهاب روستا، جمع‌آوری زباله که با رها کردن زباله باغات این مشکل مضاعف شده، فعالیت واحد مرغداری در محدوده روستا و مشکلات بهداشتی ناشی از غذادهی به حیوانات از جمله مشکلات روستای یکانه بود.

در روستای کنجینه نیز فرماندار همدان از مسجد، کانون فرهنگی، مدرسه و سالن ورزشی روستا بازدید کرد که خط انتقال فاضلاب و تکمیل شبکه جمع‌آوری، تکمیل بهسازی و آسفالت روستا، جابجایی خط فشار قوی برق، ایاب و‌ ذهاب روستا، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، سطل‌های زباله، مسدود شدن مسیر سیلاب با پروژه راه همدان ملایر، کمبود آب کشاورزی، تجهیز سالن ورزشی کشتی و زمین چمن مصنوعی از جمله درخواست‌هایی بود که روستائیان با فرماندار همدان در میان گذاشتند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540230

مهمترین اخبار ایران و جهان: