نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 11:07

توزیع بیش از ۴۰ هزار بچه ماهی میان پرورش دهندگان تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: از ابتدای امسال بیش از ۴۰‌ هزار قطعه بچه ماهی جهت رهاسازی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در بین متقاضیان توزیع شده است.

جواد اعتضادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد، اظهار کرد: از ابتدای امسال، تاکنون بیش از ۴۰ هزار قطعه بچه ماهی از گونه کپور در بین پرورش دهندگان و کشاورزان شهرستان تایباد توزیع شده که در استخرهای ذخیره آب کشاورزی رهاسازی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: در حال حاضر ۲۰ استخر دومنظوره پرورش ماهی در این شهرستان فعال است که پیش بینی می شود از این طریق حدود ۴۰ تن ماهی تولید و روانه بازار شود.

وی ادامه داد: کپور یک ماهی گرمابی است که در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی پرورش داده می‌ شود و از لحاظ تغذیه، در رده همه چیزخواران قرار دارد.

اعتضادی بیان کرد: پرورش ماهیان گرمابی در استخر‌های دومنظوره باعث غنی شدن آب خروجی استخر برای مصارف زراعی و باغی شده و میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می‌دهد که از نظر زیست محیطی نیز دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: پرورش ماهی در کنار کشاورزی یکی از روش‌های استفاده بهینه از منابع آبی است که در تحقق شعار جهش تولید، در راستای افزایش تولید آبزیان موثر بوده و پایه گذار ایجاد اشتغال پایدار و کمک به معیشت خانوارها می‌ باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546074

مهمترین اخبار ایران و جهان: