نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 21:14

ماجرای کودک بازمانده از تحصیلی که با کمک معلمان به مدرسه بازگشت

یک دانش‌آموز بازگشته به تحصیل در شهرستان فلاورجان استان اصفهان عنوان کرد بعد از دو سال با پیگیری یکی از آموزگاران ابتدایی شهرستان به تحصیل در بین همسالان خود بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فاطمه، دانش‌آموز اتباع پایه چهارم منطقه فلاورجان در استان اصفهان است، وی در زمان شیوع بیماری کرونا به دلیل مجازی‌شدن مدارس و وضعیت شرایط زندگی‌اش که قادر به تهیه سخت‌افزار برای حضور در فضای مجازی نبود، نتوانست از آموزش غیرحضوری استفاده کند.

او آن زمان دانش‌آموز پایه چهارم دبستان بود و از آرزوی خود برای حضور در دبستان در جمع همسالان خود این‌گونه می‌گوید: بعد از پایان دوره مجازی به دلیل شرکت‌نکردن در امتحانات مدرسه نتوانستم به پایه بالاتر بروم.

فاطمه با بیان اینکه هر دانش‌آموزی، با هدفی مشخص برای آینده‌اش به مدرسه می‌رود، گفت: در آرزوی ثبت‌نام مجدد در مدرسه بودم که زنگ خانه به صدا درآمد؛ درست موقعی که ناامید از ادامه تحصیلم بودم، آموزگار ابتدایی و آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی شهرستان فلاورجان، خانم اکرم قاسمی، برای تکمیل ثبت‌نام کلاس نهضت سوادآموزی سراغ من را از مادرم گرفت.

وی ادامه می‌دهد: مادرم وضعیت مرا بیان کرد و خواستار همکاری خانم قاسمی برای ثبت‌نام من در مدرسه شد تا بتوانم مانند همسالانم دوباره به محیط مدرسه بازگردم و ادامه تحصیل دهم.

فاطمه می‌گوید: خانم قاسمی موضوع را پیگیری کرد، زمانی که من موفق به ثبت‌نام در مدرسه نشدم مرا برای حضور در کلاس نهضت سوادآموزی دعوت کرد و با دریافت مدارک من، در کلاس نهضت سوادآموزی، در دوره مقدماتی ثبت‌نام شدم و در جمع دانش‌آموزان اتباع که از تحصیل دورمانده بودند شروع به تحصیل کردم.

وی بیان دارد: پس از مدت ۶ ماه با گذراندن دوره مقدماتی سوادآموزی و دریافت کارنامه در خردادماه جهت ثبت‌نام پایه چهارم به مدارس فلاورجان مراجعه کردم و با کارنامه نهضت سوادآموزی دوره مقدماتی در پایه چهارم مقطع ابتدایی ثبت‌نام شدم.

فاطمه در خصوص حضور دوباره در مدرسه می‌گوید: بودن در مدرسه نقش مهمی در زندگی من دارد و باعث رشد شخصیت من شده است؛ با تلاش و پشتکار برنامه‌های خوبی برای آینده دارم که با توکل به خداوند و تلاش‌های بی‌وقفه، امیدوارم به هدفم برسم.

این دانش‌آموز که مدتی از تحصیل دور بوده بیان دارد: زمانی که بعد از کرونا مشکل ثبت‌نام داشتم امید خود را از دست ندادم و کتاب‌های خود را چندین بار مرور کردم تا فراموش نکنم و مطمئن بودم که خدا مرا فراموش نخواهد کرد و حتماً راه را به من نشان می‌دهد.

فاطمه در پاسخ به این سؤال که حضور در مدرسه چه حسی برای او دارد، گفت: من دیدم معلمان برای تحصیل دانش‌آموزان همه نوع تلاشی را انجام می‌دهند و از حضور در کلاس درس بسیار خوشحالم.

وی در پایان بیان کرد: امید دارم که همه دانش‌آموزان و همسالان من بتوانند در کلاس درس و مدرسه حاضر شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606874

مهمترین اخبار ایران و جهان: