نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 15:05

میدان های نفتی مشترک با کشور عراق تعیین تکلیف می شوند

ایلام-مدیر عامل شرکت ملی نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به تعیین تکلیف میادین نفتی مشترک با کشور عراق، گفت: با رایزنی صورت گرفته میدان نفتی چنگوله تا پایان امسال در چرخه تولید قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری ظهر چهارشنبه در بازدید از میادین نفتی آذر و چنگوله اظهار داشت: میدان نفتی چنگوله میدان همجوار و مرز مشترک با عراق است که شرکت ملی نفت به صورت جدی بر میادین مشترک بخصوص میادین مشترک غرب کشور، مجموعه‌های نفتی و گازی تمرکز ویژه‌ای دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تقریباً تمام میادین تعیین تکلیف نسبی شده‌اند که یکی از میادین مهم میدان چنگوله است.

علی اکبر بسطامی نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار میدان نفتی آذر میدان نفتی چنگوله نیز به زودی آغاز به کار می‌کند عنوان کرد: قرار است ۶ چاه در میدان نفتی چنگوله به صورت ۱ چاه اکتشافی و ۵ چاه توسعه‌ای احداث شود.

علی عباس شفیعی فرماندار مهران با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار نفر در میدان نفتی آذر مشغول به کار هستند گفت: یکی از دغدغه‌های مسئولان استان و شهرستان مهران بحث تعیین و تکلیف این نیروها است.

ظرفیت میدان نفتی آذر بیش از ۳۳ هزار بشکه نفت در روزاست،.میدان نفتی آذر مشترک با کشور عراق در شهرستان مهران و در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 924835

مهمترین اخبار ایران و جهان: