نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 02:02

شانس تیم ملی برای قهرمانی در آسیا زیاد نیست/ جهانپور: مقابل عمان برانکو به مشکل می‌خوریم

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: شانس کمی برای قهرمانی داریم؛ دلیل حرفم هم این است که تیم‌هایی مثل عربستان، استرالیا، کره و ژاپن سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی فوتبال خود انجام داده‌اند.

مجید جهانپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد قرعه کشی جام ملت های آسیا در روز پنجشنبه اظهار داشت: شانس در قرعه کشی خیلی مهم است. اینکه در گروهی آسان قرار بگیریم، برای ادامه حضور در جام ملت ها اهمیت دارد. به همین دلیل هم دوست داریم در آسان ترین گروه قرار بگیریم. در همه قرعه کشی ها برخی گروه ها ملقب به گروه مرگ می شوند که امیدوارم در چنین گروهی قرار نگیریم. هرچند سیدبندی است ولی شانس هم می تواند در سرنوشت تیم ملی در قرعه کشی تاثیرگذار باشد و در ادامه هم بتوانیم بازی های قابل قبول با نتایج خوب داشته باشیم.

مربی اسبق تیم ملی در مورد سخت ترین و آسان ترین گروهی که ممکن است در آن قرار بگیریم، گفت: در سید دوم سخت ترین تیم برای ما عراق است زیرا همیشه در فوتبال با این تیم مشکل داریم. بازی ها نزدیک و خاص می شود و مقداری هم احساسات در آن تاثیرگذار می شود و جو روانی بر مسابقه حاکم می شود. منظورم این نیست که فوتبال‌مان از عراق عقب تر است بلکه بازی پراسترسی خواهد شد و انرژی و مدیریت زیادی باید صرف کنیم. آسان ترین تیم سید دوم هم به نظرم اردن است.

وی افزود: در سید سوم آسان ترین تیمی که می توانیم با آن روبه رو شویم فلسطین است. هرچند به نظرم بازی آسان در فوتبال دیگر وجود ندارد حدود 90 درصد رقابت ها 2 گل در آن زده می شود مسابقات کمی در آن گل های زیادی رد و بدل می شود. فوتبال در این روزها خیلی نزدیک بهم شده است. سخت ترین تیم این سید نیز برای ما بحرین محسوب می شود. در سید چهارم هم آسان ترین حریف برای تیم ملی می تواند هنگ کنگ باشد. تیم های ویتنام و هند سرمایه گذاری هایی روی فوتبال‌شان انجام داده اند . 

جهانپور در مورد رویارویی احتمالی تیم ملی کشورمان با عمان با سرمربیگری برانکو، عنوان کرد: بازی نزدیک و سختی خواهد بود. برانکو شناخت خوبی از فوتبال ما دارد و ممکن است برای تیم ملی دردسرساز شود. با این حال تیم ملی خوبی داریم و یکی از قدرت های برتر آسیا هستیم.

وی در مورد اینکه چقدر شانس قهرمانی در جام ملت ها داریم، گفت: شانس کمی برای قهرمانی داریم دلیل حرفم هم این است که تیم هایی مثل عربستان، استرالیا، کره و ژاپن سرمایه گذاری های زیادی روی فوتبال خود انجام داده اند. وضعیت این تیم ها را با تیم ملی خودمان مقایسه کنید تا بدانید چرا می گویم بخت کمی برای قهرمانی داریم. البته مثل همیشه می توان روی فاکتور غیرت و تعصب بازیکنان حساب کرد. با همین فاکتورها بارها توانسته ایم غیرممکن ها را ممکن کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1201479

مهمترین اخبار ایران و جهان: