نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 18:31

گلستان میزبان سیزدهمین کنگره باغبانی کشور

دبیرعلمی انجمن گیاهان دارویی گلستان گفت: سیزدهمین کنگره باغبانی کشور از ۲۷ تا ۳۰ شهریور در مرکز استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، خدایار همتی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران به میزبانی انجمن علوم باغبانی ایران و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی در گرگان برگزار می شود.

دبیر علمی کنگره علوم باغبانی ایران افزود: این کنگره از ۲۷ لغایت ۳۰ شهریور ماه و با شعار تولید پایدار و سالم، رونق اقتصادی و سلامت عمومی برگزار خواهد شد و ۳۰ شرکت با ۷۳۵ شرکت کننده از متخصصین علوم باغبانی و فعالان این حوزه در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی در خصوص اهداف این کنگره متذکر شد: بررسی توسعه‌ای محصولات باغی، چالش‌ها، معرفی تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان از بخش های مهم این کنگره است و با توجه به ظرفیت‌های علمی و تخصصی موجود در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، امیدواریم این کنگره نتایج شایان توجهی را برای جامعه باغبانی کشور
و همچنین شرایط خوبی برای توسعه محصولات باغی و گلخانه‌ای استان به ارمغان آورد.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره انجمن گیاهان دارویی در خصوص محورهای سیزدهمین کنگره علوم باغبانی به مهندسی گلخانه ای، به نژادی، کشت و فراوری گیاهان دارویی، منظر و فضای سبز شهری، باغبانی ارگانیک و تولید محصول سالم و غیره اشاره کرد.

همچنین همتی در رابطه با مقالات کنگره خاطرنشان کرد: در سیزدهمین کنگره باغبانی کشور ۷۰۰ مقاله به دست ما رسیده که ۱۴۶ مورد آن به صورت شفاهی داوری شده است و ۵۰۰ مورد آن نیز  به شکل پوستری ارائه می‌شود.

گفتنی است در آبان ماه ۱۴۰۱  طی مراسمی که در سالن توحید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی گرگان برگزار شد، پوستر سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران رونمایی شد.

پایان پیام/ ۸۳۰۲۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1496979

مهمترین اخبار ایران و جهان: