نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 02:13

۳۰۲ پروژه در شهرستان دشتستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

بوشهر- فرماندار دشتستان گفت: در هفته دولت سال جاری، ۳۰۲ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان در شهرستان دشتستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

احمد بنافی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک هفته دولت اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال رسیدن به قله است و دشمن می‌خواهد که به هر طریقی آرامش را از این کشور بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت فرصت خوبی برای انعکاس خدمات و دستاوردهای نظام است اضافه کرد: تلاش می‌شود که دستاوردها به اطلاع افکار عمومی رسیده شود و شیرینی آن را حس کنند.

فرماندار دشتستان روند اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در استان را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: استان بوشهر با فاصله از سیار استان‌ها دارای بیشترین پروژه است و این استان به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

بیشترین پروژه استان در دشتستان

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای هزار و ۱۵۹ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت است خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان افتتاح یا آغاز می‌شوند.

بنافی با اشاره به اینکه دشتستان دارای بیشترین تعداد پروژه هفته دولت در استان بوشهر است تصریح کرد: ۳۰۲ پروژه طی هفته دولت امسال در شهرستان دشتستان افتتاح یا آغاز می‌شود که بخش قابل توجهی از آنها در حوزه عمرانی است.

وی با اشاره به افتتاح یا آغاز ۲۹۰ پروژه عمرانی و ۱۲ پروژه اقتصادی در شهرستان دشتستان تاکید کرد: اعتبار این پروژه‌ها هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۷۵ درصد افزایش را دارد.

افزایش ۲۳ درصدی تعداد پروژه‌ها

فرماندار دشتستان از افزایش ۲۳ درصدی تعداد پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان خبر داد و افزود: در هفته دولت امسال در این شهرستان ۲۵۰ پروژه افتتاح و ۵۲ پروژه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی گفت: از بین پروژه‌های عمرانی ۲۳۹ پروژه افتتاح و ۵۱ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود و در پروژه‌های اقتصادی نیز ۱۱ مورد افتتاح و یک مورد کلنگ‌زنی داریم.

اجرای ۶۰ برنامه فرهنگی

بنافی با اشاره به اینکه ۶۰ برنامه فرهنگی نیز در هفته دولت امسال در این شهرستان برگزار می‌شود افزود: نمایشگاه دستاوردهای دولت در شهرستان دشتستان را داریم که از روز پنجشنبه افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به تعداد پروژه‌ها به تفکیک بخش‌ها اظهار داشت: در بخش مرکزی ۱۰۷ پروژه، در بخش ارم ۳۶ پروژه، در بخش بوشکان ۴۹ پروژه، در بخش آب‌پخش ۲۰ پروژه، در بخش شبانکاره ۳۰ پروژه، در بخش سعدآباد ۲۹ پروژه داریم و ۲۱ پروژه‌ها بین بخشی است.

شهرداری‌ها بیشترین پروژه را دارند

فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه شهرداری‌های شهرستان دشتستان در هفته دولت امسال با ۷۶ پروژه بیشترین تعداد پروژه را دارند، اضافه کرد: دهیاری‌های این شهرستان نیز ۶۱ پروژه دارند و امسال سعی کردیم در روستاهای بدون دهیاری نیز پروژه داشته باشیم.

وی به دیگر دستگاه‌های دارای بیشترین تعداد پروژه اشاره کرد و افزود: کمیته امداد شهرستان ۳۵ پروژه، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۲۱ پروژه، بنیاد مسکن ۱۹ پروژه، مخابرات ۱۸ پروژه و امور عشایر نیز ۱۲ پروژه را در هفته دولت دارند.

بنافی از مهمترین پروژه‌های هفته دولت به افتتاح ۲۰ کیلومتر لایروبی شاخه شمالی رودحله، یک پروژه بزرگ گردشگری در بخش آب‌پخش، ۷۰ واحد مسکن، آبیاری نوین ۵۰۰ هکتاری، پروژه‌های آب، پروژه‌های سلامت و پروژه‌های میراث فرهنگی اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465479

مهمترین اخبار ایران و جهان: