نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 09:59

روزانه 5 هزار زائر در موکب اوقاف استان فارس پذیرایی می شوند

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از پذیرایی روزانه 5 هزار زائر در موکب اوقاف این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام رحیم صفری گرایی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از همکاری مشترک موکب اوقاف و امور خیریه استان فارس و موکب امام جواد(ع) شهرستان مرودشت در اربعین 1402 در شهر نجف خبر داد و گفت: این دو موکب، وظیفه خدمت رسانی به زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از محل اجرای نیت وافقین خیراندیش و از محل کمک خیرین بزرگوار استان فارس و شهرستان مرودشت را دارند.

وی اظهار کرد: موکب اوقاف استان فارس هرسال بنا بر صلاحدید نماینده محترم ولی فقیه در سازمان اوقاف و ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه در مرزهای شلمچه و خسروی مستقر بود و امسال قرار شد در شهر نجف مستقر شویم و هم اکنون در کنار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن ابیطالب(ع) وظیفه خدمت رسانی به زوار پیاده اربعین را داریم.

حجت الاسلام صفری افزود: موکب اوقاف فارس از روز چهارم شهریور در این مکان با همکاری عتبه و حرم مطهر حضرت علی بن ابیطالب(ع) در اختیار ما قرار گرفته که با کادری بالغ بر 350 نفر متغیر تا 400 نفر به زائران خدمت رسانی می کنیم و اجرای نیت واقفان خیراندیش را برعهده داریم.

وی اذعان کرد: همراه تیم اجرایی موکب، کادر درمان مجربی متشکل از 6 پزشک و 6 پرستار به صورت 24 ساعته در موکب مستقر شده اند و ارائه خدمات دارویی و درمانی را به زوار حرم اباعبدالله الحسین(ع) از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان بر عهده دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان کرد: همچنین به صورت 24 ساعته خدمات اسکان را داریم و هرشب پذیرای 2000 نفر از برادران و خواهران در این موکب هستیم و پذیرایی از زائران در سه وعده با غذای گرم صورت می پذیرد و در هر وعده 5 هزار پرس توسط موکب امام جواد (ع) و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس طبخ و بین زوار توزیع می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در این مکان توسط تولیت حرم علی بن ابیطالب(ع) روزانه 5 هزار پرس غذای گرم تحویل ما می شود که بین زوار توزیع می شود و به صورت 24 ساعته میان وعده شامل چای، آب خنک و شربت بین زوار توزیع می شود.

حجت الاسلام صفری صفری عنوان کرد: در این موکب 6 نفر مبلغ مستقر هستند که وظیفه پاسخگویی به سوالات شرعی و قرائت زیارت اربعین و زیارت عاشورا و برگزاری نماز جماعت را برعهده دارند و کار مشترکی که با حرم حضرت علی بن ابیطالب(ع) انجام دادیم این است که در کنار برنامه های فرهنگی، مداحی و سخنرانی ها مسابقاتی هم به زبان عربی و هم فارسی شبها در این موکب برگزار می شود و جوایزی از طرف عتبه مقدسه تقدیم برندگان می شود.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482635

مهمترین اخبار ایران و جهان: