نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 22:11

استاندار کرمانشاه: برای موج بازگشت زائران اربعین آماده‌ایم

استاندار کرمانشاه، از آمادگی مرز خسروی برای استقبال از زائران در مسیر رفت و برگشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بازگشت زائران از مرز خسروی سرعت گرفته است.

وی از آمادگی استان و مرز خسروی برای استقبال از زائران در مسیر رفت و برگشت سخن گفت و تصریح کرد: تا به امروز نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از مرز خسروی تردد داشته‌اند.

استاندار کرمانشاه کمبود وسیله نقلیه برای بازگشت زوار نداریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گدشته تردد در مرز خسروی کم‌تر بوده؛ مرز منذریه در عراق کمتر شناخته شده که در این راستا براساس توافقات صورت گرفته ا ز خیابان« شارع سدره» در کربلای معلی ترمینالی جانمایی شده تا زائران از پس از پیاده‌روی از کربلا حتی از شهرهای نجف، سامرا و کاظمین به سمت مرز خسروی بازگردند. 

وی اشاره‌ای به ظرفیت پارکینگ‌های مرزخسروی داشت و افزود: امسال ظرفیتی خوبی از پارکینگ‌ها فراهم شده بود و از این نظر مشکلی نداشتیم، البته با توجه به استقبال زائران ان‌شاءالله برای سال آینده ظرفیت هم بیشتر خواهد شد.

صحرایی ادامه داد: با توجه به تعداد ماشین‌های پارک شده زائران در پارکینگ‌ها، پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار زائر دیگر از طریق مرز خسروی وارد کشور شوند.

وی در پایان از زائران خواست، به دلیل خستگی سفر اربعین در مسیر بازگشت حتما در مرز استراحتی داشته باشند تا با آرامش بیشتر، بی‌خطر رانندگی کنند و به خاطره خوشی به مقصد مورد نظر خود برسند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483835

مهمترین اخبار ایران و جهان: