نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 23:44

ایران به دنبال روابط برپایه احترام با کشورهای آفریقایی است

رئیس جمهور گفت: ایران به دنبال روابط برپایه احترام و تامین منافع متقابل با کشورهای آفریقایی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنجشنبه به وقت محلی، در حاشیه پانزدهمین نشست گروه «بریکس» در ژوهانسبورگ آفریقای جنوب، در دیدار آقای «مکی سال» رئیس جمهور سنگال، با اشاره به تحول در روابط ایران با کشورهای آفریقایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ایران برخلاف کشورهای غربی که صرفاً به دنبال غارت منابع و ثروت کشورهای آفریقایی هستند، به دنبال ارتباطی بر پایه احترام و تامین منافع متقابل است.

رئیس جمهور از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اشتراک دانش، تجربیات، دستاوردها و توانمندی‌های خود در زمینه‌های خدمات فنی-مهندسی، علمی، فناوری و صنعتی با سنگال خبر داد.

«مکی سال» رئیس جمهور سنگال نیز در این دیدار با تبریک عضویت ایران در گروه «بریکس» تصریح کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در بریکس، به ایجاد تعادل در نظام بین‌الملل و شکل‌گیری جهان چندقطبی کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور سنگال ضمن ابراز علاقمندی برای افزایش حضور شرکت‌ها و فعالان خصوصی ایرانی در کشورش، اظهار داشت: سنگال علاقمند به استفاده از تجربیات و گسترش همکاری‌ها با ایران در زمینه‌های انرژی و همکاری‌های علمی است.

»مکی سال» با تاکید بر اینکه کشورهای غربی به عنوان اصلی‌ترین ناقضان حقوق بشر، به دنبال فشار بر کشورهای مستقل در پوشش دفاع از حقوق بشر هستند، خاطرنشان کرد: کشورهایی که قرن‌ها در سطح گسترده برده‌داری کرده و سوابق سیاه استعماری دارند و امروز نیز به اشکال دیگر این سیاست‌ها را ادامه می‌دهند، حق ندارند مدعی دفاع از حقوق بشر باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466979

مهمترین اخبار ایران و جهان: