نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 16:48

گشایش نمایشگاه قرآن با محوریت سبک زندگی قرآنی در قوچان

قوچان ـ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان از گشایش نمایشگاه قرآن کریم با شعار «قرآن، معنای زندگی» و با رویکرد ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی در نگارخانه کتیبه این شهرستان گشایش یافت.

ابراهیم مطاعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نمایشگاه قرآن کریم قوچان متشکل از توانمندی‌های محلی و مردمی بوده که تا ۲ اردیبهشت پذیرای قرآن دوستان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان ادامه داد: این نمایشگاه شامل غرفه‌های معرفی مفاخر قرآنی شهرستان، مشاوره حفظ قرآن کریم، مشاوره فرهنگی، مذهبی، سلامت، جمعیت و فرزند آوری، عرضه محصولات فرهنگی قرآنی و حجاب و عفاف، عرضه کتاب و معرفی داستان و رمان، غرفه قصه‌گویی، نقاشی، کاردستی، بازی و ورزش کودک و نوجوان و غرفه ایران قوی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: این نمایشگاه مورد استقبال خوب همشهریان قوچانی قرار گرفته و روزانه ۷۰۰ تا ۹۰۰ نفر بازدیدکننده از کودک سه‌ساله تا ۷۰ ساله مخاطب دارد.

مطاعی بابیان اینکه این نمایشگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسات قرآن و عترت معصومیه و نور رضوان، حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س)، مرکز مردمی نفس، اداره اوقاف، مهدالرضا (ع) و گروه‌های مردمی برگزارشده است، افزود: برگزاری مسابقات روزانه قرآنی و فرهنگی و نیز برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز شهرستان و اجرای برنامه همخوانی قرآن، اجرای تواشیح، سرود و برنامه حفظ قرآن از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان یادآور شد: سه مؤسسه قرآنی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به فعالیت بوده و سالانه بیش از ۸۰۰ قرآن آموز را در رشته‌های مختلف علوم قرآنی حفظ، قرائت، روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، ترتیل، تفسیر و مفاهیم، نهج‌البلاغه، احکام، اخلاق و… آموزش می‌دهند و در طول سال جلسات هفتگی تلاوت دارند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر داستان خوانی برای کودکان و برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت ماه رمضان، مشاوره سلامت و فرزند آوری و راهکارهای حفظ قرآن کریم نیز آموزش داده می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159979

مهمترین اخبار ایران و جهان: