نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 19:13

تحصیل در مدارس سنگی و فرسوده در شهر اولین ها

همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نشست خبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان برگزار و طی آن به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داده شد .

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان در این نشست خبری که به دعوت مدیریت اداره و در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد مدیر اداره ، معاونین ، کارشناسان و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهر اظهار داشت : از نظر فضای فیزیکی و ساختمانی در مدارس رتبه آخر در استان خوزستان را داریم و همین کمبود ها باعث شده تا دانش آموزان شهر اولین ها به اجبار هنوز هم در مدارس سنگی در شهر تحصیل کنند.
وی تصریح کرد : کمبود فضا به گونه ای دانش آموزان ما را تحت فشار قرار داده که به عنوان نمونه در یک فضا دو مدرسه ابتدایی و متوسطه ما که از هر نظر با هم تفاوت دارند در دو نوبت مجبور به تحصیل هستند .
علی اکبر مبارزاده در ادامه به کمبود نیروی انسانی اشاره و بیان داشت : با توجه به انتقال همکاران به شهرهای دیگر و عدم تزریق نیروی کافی به بدنه آموزش و پرورش به ناچار کمبودها نیروی انسانی را از نیروهای بازنشسته تامین می کنیم .
وی تاکید کرد : در بیش از 230 مدرسه ما کمتر از 30 نیروی خدماتی فعالیت دارد که  این کمبود خدمتگزار موجب مشکلات فراوانی در تامین امنیت و رسیدگی به مدارس  شده است .
دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان در ادامه به موضوع مسمویت های سریالی دانش اموزان پرداخته و اعلام کرد : خوشبختانه تا امروز هیچ موردی از مسمویت دانش آموزی در سطح مدارسمان نداشته ایم .
وی در بخش دیگری به پیگیری ها در حوزه ورزش اشاره و اظهار داشت :موافقت احداث سه زمین چمن مصنوعی در سطح مدارس شهرستان را اخذ کرده که در مراحل احداث قرار دارند حدود 7 میلیارد تومان جهت تکمیل استخر فرهنگیان تخصیص داده شده که امیدواریم به زودی تکمیل و در اختیار جامعه فرهنگی قرار بگیرد.
مبارزاده در بحث مسائل آموزشی اعلام کرد :  رتبه آموزشی شهرستان مسجدسلیمان که بر اساس شاخص قبولی در امتحانات نهایی حساب می شود از رتبه 23 قبل از شیوع کرونا به رتبه 10 ارتقا یافته است .

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1160479

مهمترین اخبار ایران و جهان: