نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 10:24

اهمیت امتحانات نهایی برای دوازدهمی‌ها/ معدل ۴۰ درصد در کنکور مؤثر است

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی قطعی معدل پایه دوازدهم در کنکور سراسری امسال، لذا کسب معدل بالا در امتحانات این پایه بسیار حائز اهمیت است.

سلمان محمدی، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، ضمن تأکید بر ضرورت معدل بالا در امتحانات نهایی پایه دوازدهم، اظهار کرد: امسال امتحانات نهایی پایه دوازدهم تفاوتی جدی با سنوات گذشته دارد چون معدل آن تا ۴۰ درصد در کنکور سراسری تأثیر دارد.

وی افزود: برخی از دانش‌آموزان طی سنوات گذشته برای آماده شدن در کنکور سراسری در آزمون‌های پایه دوازدهم شرکت نمی‌کردند و امتحانات خود را به شهریورماه موکول می‌کردند، ولی امسال معدل پایه دوازدهم ۴۰ درصد در کنکور تأثیر دارد، لذا باید حتما سر جلسات امتحانات به خوبی حضور پیدا کنند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص امتحانات پایان سال دیگر پایه‌ها، گفت: مقطع ابتدایی به صورت توصیفی است و برخی از دورس متوسطه اول و پایه‌های دهم و یازدهم به صورت استانی و کشوری برگزار می‌شود لذا خانواده‌ها در این ایام محیطی امن و آرام را برای درس‌خواندن فرزندان خود فراهم کنند.

وی در ادامه به برگزاری برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه، تصریح کرد: از مجموعه ۱۲ معلم نمونه و ۱۳ معلم برگزیده کشور، ۲ معلم کرمانشاهی جزء نمونه‌های کشوری هستند که نشان از همکاران توانمند در آموزش و پرورش استان است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1191479

مهمترین اخبار ایران و جهان: