نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 15:08

امیدواری وزیر خارجه کرواسی نسبت به توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران

وزیر خارجه کرواسی در دیدار خداحافظی سفیر ایران در این کشور نسبت به توسعه همکا‌ری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پرویز اسماعیلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب در پایان ماموریت خود با «گوردان گرلیچ رادمان» وزیر خارجه کرواسی دیدار و خداحافظی کرد.

وزیر امور خارجه کرواسی در این دیدار ضمن تأکید بر روابط سنتی و دوستانه با ایران، گفت: از توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف طی سال‌های اخیر خوشحالیم.

گوردان گرلیچ رادمان همچنین از تلاش‌های سفیر ایران برای حفظ و توسعه روابط قدردانی و برای ملت و دولت ایران موفقیت و پیشرفت آرزو کرد و گفت: طی سه سال گذشته روابط فرهنگی بین ایران و کرواسی در سطحی عالی ادامه یافت و امیدوارم همکاری‌های اقتصادی دو کشور نیز بیش از این و منطبق بر ظرفیت‌های بزرگ موجود به نفع دو‌ ملت توسعه یابد.

وزیر امور خارجه کرواسی بر حمایت قوی اتحادیه اروپا از احیای برجام تأکید کرد و افزود: بر این باوریم که فضای گفت‌وگو برای احیای برجام به عنوان یک راه‌حل حقوقی مناسب برای طرفین وجود دارد.

سفیر ایران در زاگرب نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف، از درایت گوردان گرلیچ رادمان وزیر امور خارجه کرواسی و حمایت‌های وی و وزارت امور خارجه کرواسی از توسعه روابط دو کشور تشکر کرد.

حفظ و ارتقای روابط دوستانه و ارتباط مستمر مقامات دو کشور، حمایت از ارتباط بخش‌های خصوصی و رشد سه برابری تجارت غیر نفتی، همکاری در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی، برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری و نیز سطح بسیار مطلوب همکاری‌های کنسولی از جمله مباحث این جلسه بود.

پرویز اسماعیلی همچنین سعید خطیب‌زاده را به عنوان یکی از دیپلمات‌های برجسته و سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کرواسی معرفی کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1192279

مهمترین اخبار ایران و جهان: