نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 19:11

موانع توسعه صادرات غیر نفتی خراسان‌شمالی ریشه‌یابی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی گفت: موانع و مشکلات توسعه صادرات غیرنفتی استان به طور دقیق بررسی و ریشه‌یابی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز ناصر فخرموحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهارکرد: موانع و مشکلات توسعه صادرات غیرنفتی استان به طور دقیق بررسی و ریشه‌یابی شود.

وی گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته از تمام استان‌های کشور بالغ بر ۴۰ آیتم و متغیر داخلی و خارجی تاثیرگذار بر کاهش صادرات نظیر کاهش جهانی برخی از اقلام، مشکلات تعهد ارزی و نحوه کار تجار احصا شده است که باید این آیتم‌ها و میزان اثر گذاری هر یک از آنها بر صادرات استان بند به بند مشخص و رفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی افزود: با اینکه برخی از عوامل کشوری مسبب کاهش صادرات است اما باید عوامل تاثیرگذار بر کاهش صادرات به صورت استانی احصا و ریشه کن شود.

فخر موحدی تصریح کرد: طی سال گذشته در استان جهش بسیار خوبی در زمینه صادرات ایجاد شد و امسال نیز باید با حمایت از صادرات کنندگان این روند ادامه یابد.

وی بیان کرد: مهم است تا ابهام ایجاد شده در زمینه  آمار غیر رسمی در صادرات که در آمار رسمی استان لحاظ نمی‌شود، شفاف‌سازی و برطرف شود.

فخرموحدی بر حمایت و پشتیبانی از تمام کسانی که در عرصه صادرات و در جهت توسعه استان فعالیت می‌کنند، تاکید و اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به صادرات استان کمک کنند و نباید در این زمینه مانع تراشی شود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588879

مهمترین اخبار ایران و جهان: