نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 19:56

آنکارا هتک حرمت‌های متعدد قرآن را به شدت محکوم کرد

وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه در دیدار با همتای مجارستانی خود، هتک حرمت‌های متعدد کتاب آسمانی مسلمانان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه طی سخنانی هتک متعدد حرمت قرآن در کشورهای اروپایی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی که این سخنان را در جریان کنفرانس خبری مشترک با «پیتر سیارتو» همتای مجارستانی خود مطرح می‌کرد، گفت هتک حرمت‌های اخیر را به شدت محکوم می‌کند.

وی در ادامه سخنانش به مذاکرات فشرده خود با همتای مجارستانی و دیگر کشورها و بسیاری از کشورهای اسلامی درباره هتک حرمت‌های متعدد علیه قرآن کریم اشاره کرد و گفت که پیشرفت‌های مهمی در نتیجه ابتکارات ترکیه حاصل شده است. 

فیدان در تماس تلفنی امروز (شنبه، ۲۹ ژوئیه) با «لارس لوکه راسموسن» همتای دانمارکی خود نیز حملات موهن مستمر علیه قرآن کریم را محکوم کرد. وی افزود: دادن اجازه انجام چنین اقدامات نفرت‌انگیزی تحت عنوان آزادی بیان، غیرقابل‌قبول است. 

در ادامه اهانت‌ها به مقدسات مسلمانان جهان در کشورهای اروپایی، اعضای یک گروه افراطی سه‌شنبه (۲۵ ژوئیه) در برابر سفارت‌های مصر و ترکیه در کپنهاگ پایتخت دانمارک اقدام به قرآن‌سوزی کردند. این اقدام، چندمین اقدام مشابه در دانمارک در کمتر از یک هفته بعد از هتک حرمت قرآن کریم در سوئد بود که خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است. 

دانمارک و سوئد در این خصوص ابراز تاسف کرده‌اند اما مدعی هستند نمی‌توانند تحت قوانین در حمایت از آنچه «آزادی بیان» می‌خوانند، مانع چنین اقداماتی شوند. 

پایان پیام/.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417079

مهمترین اخبار ایران و جهان: