نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 14:56

حجاب امانت حضرت زینب(س) است/ هوشیاری در برابر توطئه دشمنان

مهدیشهر- امام جمعه مهدیشهر حجاب را امانت حضرت زینب(س) دانست و گفت: حجاب قانون الهی است که امام حسین(ع) نیز در راه آن به شهادت رسید لذا باید آن را پاس داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه و نماز ظهر عاشورای که توأمان با هم و با حضور مردم متدین مهدیشهر در مصلای این شهر برگزار شد، بیان داشت: امروز آخرین لحظه شهادت اباعبدالله (ع) است ایشان در ظهر عاشورا نگاهی به شهدای کربلا کرد و یکی یکی ایشان را صدا زدند و فرمودند بلند شوید از آل الله و حرم آل رسول (ص) دفاع کنید و آنگاه که دیدند صدایی از شهدا در نمی‌آید رو به دشمن فرمود اگر دین ندارید، تا حسین (ع) زنده است به خیمه‌ها حمله نکنید.

وی با بیان اینکه پیام آخرین لحظه شهادت اباعبدالله (ع) این است که امام حسین (ع) تا به امروز نگران حجاب زنان ما است، افزود: امروز دشمن به خیمه حجاب حمله کرده است امروز فریاد حل من ناصر امام حسین (ع) به خواهران ما این است که با حجاب ما را یاری کنید.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه کسانی که عزادار امام حسین (ع) هستند و لذا باید حسینی نیز زندگی کنند، تاکید کرد: وقتی خیمه‌ها را آتش زدند دختر کوچک امام حسین (ع) فرمود «عمه جان چارقدی پیدا می‌شود که من سر خودم را بپوشانم» و این نشان از دغدغه حجاب دارد.

بارانی با بیان اینکه دشمن در صدد این است که حجاب را بردارد و اگر این سنگر را گرفت، سنگرهای بعدی را هم تصرف خواهد کرد، گفت: پیام امام حسین (ع) این است که امانت زینب (س) را جدی نگه دارید چرا که حجاب امانت حضرت زینب (س) است.

وی افزود: زنان ما بدانند که روزی همه ما با زینب (س) ملاقات خواهیم کرد و آن وقت ایشان از ما سوال خواهند کرد که آیا خون حسین (ع) را پاس داشتید؟ برای آن روز باید پاسخ این بانوی بزرگ را داشته باشیم.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه حجاب قانون الهی است، بیان داشت: قانون الهی که امام حسین (ع) برای آن به شهادت رسید باید پاس داشت و به آن ارج نهاد.

بارانی همچنین از تمام هیئت‌های عزاداری و مردم عزادار مهدیشهر که در دهه اول ماه محرم، نسبت به برگزاری مراسم معنوی عزاداری مبادرت ورزیدند، تقدیر کرد و گفت: مساجد و دسته‌های عزاداری در روزهای اخیر با شکوه ترین عزاداری‌های محرم را برگزار کردند و این نشان از شعور و شور محرمی مردم شهر امام زمان (عج) مهدیشهر دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412479

مهمترین اخبار ایران و جهان: