نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 01:02

دشتستان بیشترین میزان افزایش اعتبارات را در استان بوشهر دارد

بوشهر- فرماندار دشتستان گفت: این شهرستان بیشترین میزان افزایش اعتبارات مربوط به امسال را در استان بوشهر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی عصر شنبه در نشست شورای اداری دشتستان اظهار داشت: با توجه به پیش رو بودن هفته دولت به زودی دبیر بزرگداشت هفته دولت معرفی خواهد شد و امیدوارم همه دستگاه‌ها با همکاری ویژه پروژه‌های خود را معرفی کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مدنظر داشته باشند که پروژه‌هایی را که پیشرفت بالایی دارند برای افتتاح در هفته دولت به پایان برسانند و کلنگ زنی‌ها نیز در همین ایام انجام شود.

فرماندار دشتستان ادامه داد: امسال با ابتکار عملی جدید نمایشگاه دستاوردهای دولت را در هفته دولت برگزار خواهیم کرد تا مردم از خدمات دولت اطلاع پیدا کنند.

بنافی با ابراز نارضایتی از ارتباط ضعیف برخی مدیران ادارات شهرستان با رسانه‌ها، ادامه داد: متأسفانه برخی دستگاه‌ها کماکان ارتباطی با رسانه‌ها ندارند و کارهایی را که در حال انجام است اطلاع رسانی نمی‌کنند.

وی خطاب به دستگاه‌های اجرایی اضافه کرد: اگر روابط عمومی ندارید، خودتان با رسانه‌ها ارتباط گرفته و به آن‌ها گزارش دهید و امید و شادابی را به جامعه برگردانید.

لزوم مدیریت مصرف آب و برق

فرماندار دشتستان اظهار داشت: مدیریت مصرف موضوعی است که همه باید به آن توجه داشته باشند و امسال با تلاش همه جانبه خصوصاً ادارات برق برازجان و نواحی، در حال سپری کردن بدون مشکل هستیم اما همه باید همکاری داشته باشند تا از تابستان به سلامت عبور کنیم.

بنافی با بیان اینکه همه باید به آبفا کمک کنند تا یک ماه آینده را که اوج مصرف و بحران است را بدون تنش سپری کنیم، ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان تا این لحظه مشکل و تنش آب نداشته ایم و در حال عبور از تابستان هستیم و دشتستان تاکنون در صدر مدیریت مصرف و توزیع آب بوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به ایام محرم، بیان داشت: هیأت‌های مذهبی در این ایام مشغول هستند و همه دستگاه‌ها خصوصاً ادارات مربوطه کمک کنند تا برپایی این آئین بزرگ حماسه حسینی به بهترین شکل انجام گیرد چرا که این سرمایه بزرگ نیاز به پشتیبانی دارد.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار آبروی ما هستند و باید در مراسم شرکت کرده و عزاداری کنیم خواستار حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی در مراسم ایام محرم و شرکت در نماز جمعه شهر و بخش خود شد.

وی با تذکر اینکه وظیفه ما و مأموریت اساسی ما این است که مشارکت در انتخابات را افزایش دهیم، افزود: مدیران نباید از میز و صندلی خود برای تبلیغات فردی خاص استفاده کنند و نباید وارد دسته بندی و جناح‌های سیاسی شوند. انتخابات امسال به طور کامل الکترونیکی است و همه دستگاه‌ها باید و موظف هستند برای انجام بهتر این انتخابات تلاش کنند.

بنافی بیان کرد: ۳۴ زوج در دشتستان با ازدواج آسان به خانه بخت رفتند که انشاالله در پاییز، ازدواج آسان را با محوریت دانشجویان و بعضاً دانش آموزان انجام خواهیم داد.

برگزاری اردوهای روشنگری دانش آموزان

فرماندار دشتستان اشاره کرد: با همکاری سپاه پاسداران، برای آشنا کردن دانش آموزان با دستاوردهای نظام در قالب کاروان و اردوهای روشنگری دانش آموزان را به مراکز صنعتی ببریم و آن‌ها با این دست آوردها آشنا شوند و در فاز اول برای دانش آموزان دختر شهرستان این برنامه انجام خواهد شد.

وی درباره اعتبارات شهرستان نیز اظهار داشت: در اعتبارات سال ۱۴۰۱، کماکان برخی دستگاه‌های اجرایی پول زیادی را در حساب ادارات کل دارند و جهت جذب اعتبارات در شهرستان، مدیران شهرستانی با مدیران کل رایزنی کنند.

وی ادامه داد: در اعتبارات سال جاری ۱.۸ برابر افزایش داشتیم و در این افزایش، در صدر استان قرار گرفتیم و به موازات آن و با عدالت محوری و با توجه به اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی، پروژه‌هایی را که مطالبه مردم هستند، در اولویت قرار داده ایم.

فرماندار دشتستان اظهار داشت: در اعتبارات امسال، جهاد کشاورزی با توجه به شرایط و و اقلیم شهرستان دشتستان، میراث فرهنگی با توجه به تاریخ کهن شهرستان ما و همچنین بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، راهداری و راه و شهرسازی را به طور ویژه دیده ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1393379

مهمترین اخبار ایران و جهان: