نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 18:19

انعقاد قرارداد ۷۵ درصد پرونده های نهضت ملی مسکن در استان قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: حدود ۷۵ درصد از عقد قراردادهای نهضت ملی مسکن در استان که مهم ترین بخش کار به شمار می رود، انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرهاد سبحانی در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس قزوین که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: در بخش احداث مسکن که دولت سیزدهم در قالب نهضت ملی مسکن به دنبال تحقق آن هست، سهم بنیاد مسکن استان قزوین ۴ هزار واحد است که خوشبختانه در سال جاری بانک ها با همکاری خوب خود، حدود ۷۵ درصد از عقد قراردادها که مهم ترین بخش کار به شمار می رود، انجام شده است.

وی افزود: در بخش روستایی کارهای حمایتی خوبی صورت می گیرد زیرا چند نهاد با هم فعالیت دارند و رقم های خوبی مانند تا حدود ۵۰ میلیون تومان نقدی و حدود ۴۰ میلیون تومان مصالح به صورت بلاعوض برای ساخت و ساز مسکن روستایی اعطا می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اضافه کرد: برخی از دستگاه های اجرایی مانند کمیته امداد و بهزیستی به مددجویان روستایی خود مبالغی به عنوان بلاعوض برای ساخت و ساز می دهند البته بنیاد مسکن نیز مبلغی برای اقشار کم درآمد در نظر می گیرد.

سبحانی ادامه داد: در اجرای طرح هادی، دریافت قیر رایگان کمک زیادی به پیشرفت این طرح کرده است و سال قبل حدود ۷۵۰ هزار مترمربع اجرا شد و برای سال جاری حدود ۸۰۰ هزار مترمربع در دستور کار داریم البته تاکنون حدود ۴۰۰ هزار مترمربع از آن اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق مانند مناطق طارم و الموت در این مورد با مشکلاتی از جمله فقدان کارخانه آسفالت و بحث انتقال آسفالت از قزوین به این مناطق رو به رو هستیم.

وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل قرار است که مبلغ اعتبارات این بخش ها را افزایش دهیم تا بتوانیم خلاهای موجود را برطرف کنیم.

این مسوول بیان کرد: با توجه به تصویب طرح گردشگری در مناطق مختلف استان و همکاری بنیاد مسکن در این زمینه اولویت ما با مناطقی است که محرومیت بیشتری دارند زیرا سعی داریم با توسعه این مناطق اجازه ندهیم خالی از سکنه شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اظهار کرد: به دنبال افزایش تعامل با سایر دستگاه های اجرایی هستیم و در این زمینه تجهیزاتی که در اختیار داریم، با کمال میل در اختیار آن ها قرار می دهیم تا در صورت نیاز بتوانسم از کمک های آنان بهره مند شویم.

سبحانی یادآور شد: تلاش داریم با کمک رسانه ها حساب ۱۰۰ امام(ره) را باید فعال کنیم و اگر بتوانیم گروه های جهادی و خیرین را در این زمینه وارد کنیم قطع به یقین کارهای مهمی صورت می گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432735

مهمترین اخبار ایران و جهان: