نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 21:30

هدف 94 درصد از مسافران مشهد مقدس، زیارت است

مدیر گروه ادیان و مذاهب اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به انجام پژوهشی درباره ویژگی‌ﻫﺎی زﯾﺎرتی، ﻓﺮهنگی و جمعیتی زاﺋﺮان اﯾﺮانی گفت: در این پژوهش 94 درصد زائران، اهداف سفر خود از سفر به شهر مشهد را زیارت ذکر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رمضانعلی ایزانلو در نشست تخصصی، «گونه‌شناسی زاﺋﺮان ﺣﺮم ﻣﻄﻬﺮ رﺿﻮی» اظهار کرد: ﻃﺮح پژوهشی با عنوان «ویژگی‌ﻫﺎی زﯾﺎرتی، ﻓﺮهنگی و جمعیتی زاﺋﺮان اﯾﺮانی» انجام شده که انگیزه‌شناسی زیارت، دفعات تشرف، ماندگی در حرم مطهر، نحوه سفر و تشرف، مناسک زیارتی، پیامدها و چرخه زیارت، وضعیت اقامت در مشهد، وسیله سفر و ماندگاری در شهر مشهد از ﺷﺎﺧﺺﻫﺎی ﺑﺮرسی ﺷﺪه در این طرح است.

وی افزود: در این پژوهش ۹۴ درصد زائران، اهداف سفر خود از سفر به شهر مشهد را زیارت ذکر کرده‌اند و درصد کمی از زائران، دلیل سفر خود به این شهر را سیاحت، مسائل کاری، دیدار خویشاوندان و درمان و تحصیل دانسته‌اند.

مدیر گروه ادیان و مذاهب اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: ۷۲ درصد افراد در این طرح پژوهشی نیز احساس خود از زیارت را آرامش، حس امیدواری و سبک شدن ذکر کرده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293735

مهمترین اخبار ایران و جهان: