نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 19:47

کنسرسیوم مهارت و اشتغالزایی در بوشهر تشکیل شد

بوشهر- سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر گفت: اولین کنسرسیوم مهارت و اشتغالزایی به همت دانشگاه فنی و حرفه ای در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان بهمیاری عصر شنبه در این نشست با بیان اینکه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیش از ۶۵ درصد دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای در اشتغال دانشجویان پتانسیل بالای دارد.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی استان است. دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با ۳ مرکز و بیش از سه هزار و ۱۰۰ دانشجو در استان، رسالت تربیت تکنسین، نیروی ماهر و کارآفرین را برعهده دارند.

بهمیاری یادآور شد: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای علاوه بر دانش دانشگاهی و تئوری دارای سطح دانش مهارتی تخصصی هستند که همین موضوع زمینه ساز اشتغال فارغ التحصیلان می‌شود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای واحد بوشهر اضافه کرد: هدف از ایجاد این کنسرسیوم برآوردهای نیاز صنعت، ظرفیت و پتانسیل‌های موجود استان در زمینه‌های تخصصی است تا تربیت دانشجویان بر اساس مهارت‌های تخصصی و ویژه شغلی مورد نیاز استان توسط دانشگاه فنی و حرفه ای صورت گیرد.

آموزش بر اساس بازار کار

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ضمن تاکید به شناسایی بازار کار گفت: این تفکر اشتباه است که دانشجو بعد از دانش‌آموختگی به دنبال مهارت‌های کاربردی برود؛ بلکه دانشجو باید از همان ابتدای دانشجو شدن به فکر کسب مهارت‌های لازم و متناسب با نیازهای بازار کار باشد.

یونس صالحی اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای باید به دنبال تربیت نیروهای حرفه‌ای برای بازار کار باشد؛ یعنی دانشجویی که بتواند مهارت‌های لازم بر پایه نیازهای بازار کار داشته باشد و برای خودش، درآمدزایی کند.

تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد بوشهر و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در راستای اجرای مصوبه شورای عالی اشتغال با هدف طرح ملی توانمند سازی مهارت‌های دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و با رویکرد رفع نیاز بازار کار و تزریق نیروی متخصص دانشگاهی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان به امضای طرفین رسید.

در راستای اجرای طرح توانمندسازی و مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال با تأسیس مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه فنی و حرفه ای واحد بوشهر با مجوز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر موافقت شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1342179

مهمترین اخبار ایران و جهان: