نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 04:35

پنتاگون: موشک دوربرد به اوکراین نمی‌فرستیم

پنتاگون گزارش یک روزنامه آمریکایی درباره اینکه قصد ارسال موشک های بالستیک دوربرد به اوکراین را دارد تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی پنتاگون گزارش اخیر روزنامه «وال استریت ژورنال» درباره اینکه واشنگتن قصد ارسال یک سامانه موشک بالستیک دوربرد برای اوکراین را دارد تکذیب کرد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» روز پنجشنبه مدعی شده بود واشنگتن مخالفت دیرینه خود با ارسال سامانه‌های موشکی دوربرد به اوکراین را کنار گذاشته و قصد دارد  سامانه موشکی دوربرد ATACM را به اوکراینی‌ها تحویل دهد. 

با وجود این، «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی با تکذیب گزارش وال‌‌استریت‌ژورنال گفت اطلاعی از اینکه این وزارتخانه تصمیم فوری درباره ارسال موشک‌های دوربرد ATACM به اوکراین گرفته باشد، ندارد.

کی‌یف مدتها قبل درخواست دریافت این موشک‌های دوربرد از آمریکا را با این استدلال که توانایی حمله به قوای روسیه در فواصل خیلی عقب‌تر از خط مقدم درگیری را پیدا کند داشته است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «خبری پیرامون ارسال موشکهای ATACM به اوکراین برای اعلام کردن ندارم و مسلما از اخذ هر گونه تصمیم فوری برای ارسال این موشک‌ها هم اطلاعی ندارم.»

این موشک‌های دوربرد و سطح به سطح با استفاده از سامانه پرتابگر HIMARS که مدتی قبل توسط غربی‌ها در اختیار اوکراین قرار گرفت شلیک می‌شوند.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌ و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های جنگی اصلی، سامانه‌ پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد انگلیسی «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

با این حال ولودیمیر زلنسکی همچنان متقاضی دریافت کمک‌ها و تسلیحات بیشتری است و در اواخر خرداد ماه در مصاحبه‌ ‌ای با شبکه «ان.بی.سی نیوز» مدعی شد، ادامه یافتن جنگ با روسیه به نفع آمریکا و ناتو است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1318979

مهمترین اخبار ایران و جهان: