نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 12:59

اولین مجتمع فولادسازی در ایزوایکو کلید خورد

عملیات اجرایی مجتمع فولادسازی فراطرح آلیاژ در ایزوایکو (مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران) با حضور معاون وزیر صمت در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر عملیات اجرائی احداث مجتمع فولادسازی فراطرح آلیاژ با حضور فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت، در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران آغاز شد.

مقیمی معاون وزیر صمت در سخنانی در این مراسم ضمن استقبال و تجلیل از احداث این مجتمع گفت: «هم‌اکنون در آیین اجرائی مجتمع فولادسازی زنگ‌نزن و تولید ورقه های فولادی فراطرح آلیاژ حضور داریم که سالانه ظرفیت تولید ۸۶۴ هزار تن فولاد را دارد».

«این پروژه ظرفیت اشتغال برای ۶۰۰ نفر را به صورت مستقیم دارد».

همچنین قاسمی، رئیس سازمان صمت استان هرمزگان در این باره خاطرنشان کرد: «از نکات حائز اهمیت این طرح استفاده از آهن‌آلات قراضه در چرخه تولید در آینده نزدیک است».

این مسئول با بیان اینکه با توجه به قرارگیری این طرح در موقعیت استراتژیک و جغرافیایی مناسب و دیگر موضوعات از مزایای دیگر این طرح است، افزود: «در استان از خام ‌فروشی محصول فاصله می‌گیریم و با احداث کارخانه فراطرح آلیاژ شاهد ایجاد ارزش افزوده در استان هرمزگان و در صنعت فولاد کشور هستیم».

سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو درباره این موضوع اظهار کرد: این پروژه هماهنگ با زنجیره تولید ما در ساخت کشتی است و می تواند بخش قابل توجهی از فولاد مورد نیاز ایزوایکو و سایر کشتی سازهای داخلی را تأمین کند.

مدیرعامل ایزوایکو ادامه داد ما در تلاشیم تا بزرگترین مجتمع اسکراپ کشتی را نیز در ایزوایکو راه اندازی کنیم و با توجه به محدودیت های انرژی در استان می توانیم مواد اولیه مورد نیاز این صنعت را از اسکراپ کشتی تأمین کنیم و استفاده از فولاد اسفنجی را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

سلمان ضربی با اشاره به سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری این طرح افزود طرح‌های دیگری هم در دست بررسی داریم و درصورت تأیید این طرح های سرمایه گذاری، تا پایان سال بالغ بر 700 میلیون دلار در ایزوایکو سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661375

مهمترین اخبار ایران و جهان: