نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 23:22

مسائل و مشکلات کشور با همدلی و همراهی مردم و مسؤولان حل شدنی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ارتباط نخبگان با خبرگان در سطح جامعه وجود دارد، گفت: در داخل کشور ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که باید با همدلی و همراهی این مشکلات رفع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله پیشنمازی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح توسعه صادرات استان مازندران جدی گرفته شود تا تولید در استان مازندران با چالش نشود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه ایجاد اشتغال در استان مازندران وجود دارد، افزود: در صورتی که مقدمات ایجاد شغل در استان فراهم نشود در بحث اجتماعی دچار مشکل می‌شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با چالش‌های که در بحث زباله استان وجود دارد، گفت: اقداماتی در استان مازندران انجام شده اما به نتیجه مطلوب نرسیده و زمینه رفع اساسی آن فراهم نشده که در آینده برای محیط زیست استان ایجاد چالش اساسی می‌شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه استمرار و ثبات صادرات در استان مازندران یکی از نیازهای اساسی است، اضافه کرد: صادرات در استان باید برنامه محور و تداوم داشته باشد، برای رقابت در بازار صادرات باید تداوم تولید در استان ایجاد شود.

آیت‌الله پیشنمازی خواستار خرید تضمینی محصولات کشاورزی و دامی در استان شده است، گفت: برای این مشکلات باید به صورت ریشه‌یابی حل شود این موضوعات را پیگیری کردیم.

وی دیگر مشکل مهم استان مازندران نبود صنایع تبدیلی در استان ذکر کرد و افزود: ظرفیت مناسب تولید محصولات کشاورزی وجود دارد اما نبود صنایع تبدیلی در استان مشکلات جدی به وجود می‌آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی به راحتی در استان ایجاد شغل کرده و باعث حل مشکلات می‌شود در خبرگان مشکلات کلان استان را ببینیم، دسته بندی و به متولیان امر انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه این مشکلات و چالش‌ها بارها و بارها پیگیری کرده و بنا داریم این پیگیری‌ها تداوم داشته باشد، ادامه داد: در داخل کشور ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که باید با همدلی و همراهی این مشکلات رفع شود.

آیت‌الله پیشنمازی با بیان اینکه ارتباط نخبگان با خبرگان در سطح جامعه وجود دارد، افزود: مباحث کلان استان را پیگیری می‌کنیم، به صورت کلی امکان ایجاد دفتر به جهت نیاز به منابع مالی و با توجه به اینکه خبرگان هیچ منابع مالی در اختیار ندارد تا حدودی وجود ندارد اما اعضای مجلس خبرگان به صورت کلی در بین مردم و در مجامع مختلف حضور دارند.

وی در ارتباط با مسائل کلان و چالش‌های که وجود دارد، گفت: آموزش و پرورش برای رفع معضلات فرهنگی اهدافی را تعریف کرده و حتی خروجی آن را نیز تعیین کردند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663375

مهمترین اخبار ایران و جهان: