نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 09:52

نماینده مجلس: دولت با توجه به نزدیکی ایام نوروز و ماه رمضان برای تسهیل دسترسی مردم به اقلام اساسی تلاش کند

نماینده مردم لاهیجان در مجلس با اشاره به افزایش قیمت برخی اقلام مورد نیاز مردم، گفت: دولت با توجه به نزدیکی ایام نوروز و ماه رمضان باید برای تسهیل دسترسی مردم به اقلام اساسی تلاش کند.

رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با انتقاد از گرانی‌های اقلام اساسی مردم در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد افزایش قیمت اقلام اساسی در ایام منتهی به نوروز و ماه مبارک رمضان هستیم و این در حالی است که در آستانه عید نوروز و ماه رمضان مردم بیشتر از  هر زمان دیگری به تامین کالاهای اساسی خود به قیمت مناسب نیاز دارند.

وی افزود: در همین راستا باید مسیر دسترسی به اقلام اساسی را برای مردم تسهیل کرد و دولت باید هر چه سریع‌تر به کنترل بازار وارد شود تا بازار شب عید را از دست ندهد.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز و برخی از اقلام مورد نیاز مردم، به ضرورت تلاش دولت برای کنترل قیمت گوشت قرمز، مرغ، میوه و دیگر اقلام خوراکی تاکید کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: نوروز پیش‌رو به دلیل اتمام بیماری کرونا و تقارون آن با ماه مبارک رمضان با نوروزهای سال‌های قبل تفاوت دارد لذا احتمال افزایش دید و بازدید مردم در عید امسال بسیار است، بنابراین تمامی این موارد سبب می‌شود که دولت میوه، گوشت، برنج و دیگر اقلام خوراکی را برای شب عید به‌صورت ویژه و با قیمت مناسب تامین کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دلال‌ها در به هم‌ریختگی بازار کالاهای اساسی، افزود: تداوم افزایش قیمت گوشت و دیگر اقلام اساسی، سفره مردم را کوچک‌تر از قبل می‌کند و اکنون در آستانه عید نوروز و فرارسیدن ماه مبارک رمضان نگرانی‌هایی وجود دارد و لذا انتظار داریم دولت جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1085531

مهمترین اخبار ایران و جهان: