نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 16:27

مغروقین در سواحل شمال ایران کاهش یافت

رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی به کاهش تعداد مغروقین نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: علیرغم کاهش مغروقین، در بخش نجات، روند صعودی داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجمع سالیانه هیئت نجات‌غریق و غواصی استان گیلان عصر امروز با حضور رئیس فدراسیون، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و همچنین اعضای این مجمع در رشت برگزار شد.

مهدی حیدری، رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی در حاشیه این انتخابات در جمع خبرنگاران از نجات بیش از ۲ هزار نفر هم‌وطن توسط منجیان غریق در آب‌های سواحل شمال خبر داد و اظهار کرد: این هم‌وطنان هنگام استفاده از دریا و زمانی که با خطر غرق شدن مواجه شده بودند توسط منجیان غریق نجات‌یافته‌اند.

وی به کاهش تعداد مغروقین نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: علیرغم کاهش مغروقین، در بخش نجات، روند صعودی داریم.

رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی با بیان اینکه حدود ۲۰ روز تا پایان تابستان باقی‌مانده، گفت: لازم است هم‌وطنان هنگام استفاده از دریا به توصیه‌های منجیان غریق توجه کرده و توصیه‌های ایمنی را نیز رعایت کنند.

حیدری از آغاز رقابت‌های غواصی قهرمانی کشور و مسابقات نجات‌غریق در امسال خبر داد و گفت: یکی از اهداف مهم فدراسیون نجات‌غریق و غواصی، حضور قدرتمند تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان است که سال آینده در کشور استرالیا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به موفقیت تیم ایران در دوره گذشته رقابت‌های جهانی، خاطرنشان کرد: تیم دختران ایران در یکی از رشته‌ها موفق به کسب مقام نایب‌قهرمانی جهان شده بود و در بخش مردان نیز ورزشکاران ما توانستند هفت رکورد ایران را ترقی دهند.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481731

مهمترین اخبار ایران و جهان: