نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 11:34

۵ تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان تشکیل شد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد پنج شرکت تعاونی با گرایش تأمین نیاز مشاغل خانگی در سال جاری در این استان تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، خلیل‌احمد سلامی اظهار کرد: به منظور ترویج و تحکیم مشارکت، همکاری و تعاون عمومی و همچنین تأمین نیازهای مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعضا و کمک به تحقق عدالت اجتماعی، شرکت تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی تشکیل می‌شود.

وی افزود: ایجاد فروشگاههای دائمی، نمایشگاههای مجازی و نمایشگاههای موسمی داخلی و بین‌المللی با مشارکت و مطابق با منافع اعضا، کمک به افزایش کیفیت محصولات و رفتار حرفه‏ای اعضا، اخذ تسهیلات مناسب برای تعاونی و اعضا از طریق عقد تفاهم‌نامه با بانکها و سایر مؤسسات مالی و اعتباری و توانمندسازی اعضا در زمینه فنی و حرفه‌ای و مدیریتی متناسب با نیاز مشتریان از جمله فعالیت‌های شرکت تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: تأمین نهاده‌های مورد نیاز و توزیع و فروش محصولات آنها با تأمین حداکثر منافع اعضا، تأمین منابع مالی مورد نیاز با نرخ مناسب، اطلاع رسانی بازار, دریافت سفارشات و انتقال آنها به اعضا، ایجاد بِرَند و مارک معین و انجام تبلیغات مناسب و استفاده از ارزش افزوده ناشی از بِرَند، کمک به اعضا در زمینه‌های اداری، مالی و حقوقی، کمک به اجرای دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی موردنیاز اعضا و اعمال نظارت‌های قانونی واگذار شده از سوی دستگاههای ذیربط در چارچوب قراردادهای منعقده از دیگر زمینه های فعالیت شرکت‌های تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی به شمار می‌رود.

سلامی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم در راستای حمایت از ایجاد و فعالیت شرکت تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی تسهیلات و مشوق هایی را در نظر گرفته است که پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با نرخ کارمزدچهار درصد به میزان ۴۰ میلیارد ریال از جمله این رویکردهای حمایتی است.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات صاحبان کسب و کارهای خانگی، بازاریابی و عدم اتصال به بازار فروش است که تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی می‌توانند به عنوان حلقه واسط بین صاحبان مشاغل خانگی و بازار فروش این مشکل را برطرف و زمینه ایجاد فرصتهای شغلی در این بخش را فراهم کنند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1489731

مهمترین اخبار ایران و جهان: