نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 16:24

چرا بی‌بی‌سی احساس نیاز میکند از گنبد آهنین دفاع کند؟

بی بی سی در مطلبی تلاش کرده است نشان دهد سامانه گنبد آهنین همچنان فعال است و می تواند ماموریت حفاظتی خود را انجام دهد. این اقدام پس از اصابت موشک های متعدد حماس به سرزمین های اشغالی انجام شده است.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: بی بی سی فارسی رسانه دولتی انگلستان در مطلبی با تیتر « گنبد آهنین اسرائیل چگونه کار میکند؟» نوشته است: « حماس از دو روز پیش که حمله به جنوب اسرائیل را شروع کرد، هزاران راکت به مناطق مختلف اسرائیل شلیک کرده که بیشتر آنها را سامانه دفاع ضدهوایی اسرائیل موسوم به «گنبد آهنین» از بین برده است.»

 

 

این مطلب پس از دو روز از عملیات طوفان الاقصی منتشر شد، زمانی که تصاویر متعددی از اصابت موشک ها و راکت های گروه های مقاومت فلسطینی به مناطق مختلف سرزمین های اشغالی به طور وسیع منتشر شد. سالها تلاش شده بود انتشار تصاویر ناامنی در سرزمین های اشغالی سانسور شود اما ورود نیروهای مقاومت به مناطق اشغالی و حجم سنگین آتش در این مناطق این انحصار رسانه ای را شکست.

تا کنون آماری از تعداد موشک ها و راکت های اصابت کرده به اهداف خود وجود ندارد اما آمار تلفات رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته به بیش از 1000 نفر رسیده است. 

آمریکا از سال 2011 تا 2013 مبلغی در حدود 900 میلیون دلار برای ساخت گنبد آهنین به اسرائیل کمک کرده است.

خبرگزاری آناتولی سال 1400 در گزارشی به نقل از یک روزنامه عبری نوشت: هزینه یک موشک میان برد فلسطین ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار و دو یا سه برابر این رقم برای یک موشک دوربرد است و این درحالی است که هزینه ساخت هر موشک رهگیری برای سامانه‌های موسوم به گنبد آهنین اسرائیل ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار است.

بعد از اصابت موشک های گروه های مقاومت به اهداف خود ساکنان مناطق اشغالی با هجوم به فرودگاه بن گورین به دنبال خروج از این سرزمین ها بودند.

 

 

پس از آن نیز تصاویر متعددی از برخورد موشک ها به اطراف فرودگاه بن گورین منتشر شد.

 

 

کارشناسان معتقدند یکی از نتایج حملات حماس و گروه های فلسطینی فروریختن روایت های ساختگی از قدرت نظامی صهیونیست ها بوده است. گنبد آهنین، تانک مرکاوا، سامانه های مختلف لیزری و ... همه روایت هایی بود که از قدرت و توان ارتش صهیونیستی در رسانه های بازنمایی میشد که در این درگیری دچار تضعیف شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532931

مهمترین اخبار ایران و جهان: